Creamfields! River Plate-Boca Juniors! Clubbing!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Derek Slot - WaarBenJij.nu Creamfields! River Plate-Boca Juniors! Clubbing!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Derek Slot - WaarBenJij.nu

Creamfields! River Plate-Boca Juniors! Clubbing!!!

Door: derekslot

Blijf op de hoogte en volg Derek

20 November 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Derek hartje BA
nee.... niet BA Baracus maar BA Buenos Aires! Wat een stad, wat een mensen, wat een leven! Op het grootste minpuntje van mijn hele reis na heb ik hier een geweldige week gehad! Mijn camera is namelijk gestolen en daar baal ik super veel van maargoed.. shit happens!

Zaterdag CREAMFIELDS!!! wat een festival.. uiteraard heb ik een hoop festivals gezien in nederland dus ik was benieuwd wat ik hier kon verwachten. De tijden zijn in iedergeval anders dan bij ons. Aangezien de Argentijnen alles een paar uur later doen als wij begint dit festival pas om 5 uur en komen de grote dj´s pas rond 11uur op. Ik dacht daarom ik kan wel een lekker barbequetje organiseren voor een koppeltje bij mij op het dakterras. Genieten van de zon, een lekker deuntje, het koude water van de jacuzzi, een steakie en een glaasie wijn met gezellige mensen moet een goede voorbereiding zijn. en dan om een uur of 8 naar creamfields. helaas zijn Backpackers onvoorspelbaar en liep het allemaal niet al gepland. driekwart van de mensen kwam niet opdagen (we waren met zen 12en) of kwam veel later. uiteindelijk waren we pas om half 12 op het festival en daar baalde ik wel erg van.. de voorbereiding klonk erg mooi maar werd een domper. toen miste ik mijn maatjes wel waarmee ik in deze omstandigheden zeker een goeie voorbereiding zou hebben! Maarjah half 12, de beste beginnen pas te draaien en het duurde tot 6 uur dus nog tijd genoeg om te genieten. Eerst even bij Richie Hawtin kijken waar het sterves druk was in de grote tent. Geen doorkomen aan, zelfs niet voor die lange zilker, muziek was niet goed te horen dus ik kon er niet lekker inkomen. 12 uur zou de magere neger het podium opkomen. Ik ben altijd een groot fan geweest van Faithless en ik was dan ook blij om zijn rare kop live te zien! helaas deed die maar een korte set van 3 kwartier want gayboy david guetta had zonodig meer tijd nodig! balen.. maargoed hierdoor kon ik wel naar mijn geliefde Cocoon tent! De rest van de mensen wilden wachten op David Guetta maar net zoals ik tijdens mijn hele reis heb gedaan: ik ben geen meeloper, ik trek mijn eigen plan en ga wel op me eigen. Hele goede keus geweest want ik kon meteen springen, skreeuwen en knallen op de beats van Loco Dice!! wat een held, ik wist dat die goed was maar is nu zeker een nieuwe favoriet van me! wat heb ik van die man genoten, zeker een uur lang heb ik een van de beste sets ooit gehoord!
Ik had hele brute filmpjes maarja, Cammie foetsie=alles foetsie. dus vervangende cameraman heb deze lekkere muziek vastgelegd:
- http://www.youtube.com/watch?v=oDSOTgG32YM&feature=related
- http://www.youtube.com/watch?v=UC4FIV7JhWM&feature=related
Daarna nog even langer in de Cocoon gebleven om Dubfire te zien die lekker minimal deuntjes ter gehore bracht.. Maar er zijn genoeg andere DJ´s die ik wilde zien dus ik ging om half 3 maar weer op pad om naar de dikke neger te gaan! De dikke neger genaamd Carl Cox heb ik nog nooit gezien maar draait al tig jaar mee. Ik was heel benieuwd dus en What The Fuck is die man goed! Wat een entertainer en wat een kop heb die vent. Hij staat te draaien, te dansen, te playbacken, te lachen, te skreeuwen door de microfoon en maakt iedereen gek! woorden tekort voor deze vent! Dit filmpje zegt wel genoeg hoe het publiek hem waardeert:
En dit filmpje zie je die lange af en toe genieten van de deuntjes van de dikke neger!
na anderhalf uur te hebben genoten van deze 2e held van de avond besloot ik om onze landgenoot even te supporten. Laidback Luke stond in de tent ernaast te draaien namelijk. maar na 5 minuten moest ik toch weer door naar mijn Cocoon tent want daar was Dubfire nog aan het afsluiten en zou Marco Carola gaan beginnen aan zijn 2 uur durende set tot 6 uur. Dubfire was geweldig en dat had ik ook van Marco Carola verwacht maar dat viel helaas een beetje tegen. Ik heb hem nog wel de kans gegeven en ben een klein uurtje gebleven maar toen werd ik het zat. Die rare Argentijnen zijn heel best publiek, hartstikke aardig maar ze moeten wel kunnen knallen. bij te rustige muziek staan ze te dansen alsof ze op een hobbelpaard zitten en probeer maar is een uur tussen hobbelpaarden te staan, nou daar word je duizelig van hoor! dus ik ging maar naar Fatboy Slim op de mainstage.. geen slechte vervanger! daar was het lekker knallen en de super vette visuals kijken tot kwart voor 6 en toen besloot ik nog maar een stappie harder te gaan en naar Marc Houle te gaan om de argentijnen te laten zien hoe je moet dansen zonder op een hobbelpaard te zitten. Daar nog een kwartiertje keihard staan shuffelen en staan knallen om vervolgens lekker naar huis tegaan na een geweldige avond!!!!!!

Zondag de 14e om 12 uur wakker geworden en rustig aangedaan. had een kleine 4 uurtjes geslapen dus mak an.. na een paar voetbalwedstrijden kijken voelde ik me fit genoeg om de 4 biertjes die ik op het festival heb gedronken eruit te werken. ik ging lekker een stukkie hardlopen.. achteraf best wel spijt van na een avond van keihard knallen want ik had spierpijn als een malle! s´avonds wat gedronken met Wout en Anke (waarmee ik in het appartement zit) en tot een uur of 2 met hun uitgeweest. dit kan je niet echt uitgaan noemen want de tafels en stoelen gaan pas om 1 uur half 2 aan de kant. Dus ik was nog niet klaar met mijn avond en ben alleen nog even doorgegaan naar een mooi club. Om half 3 kwam ik binnen en toen was er nog geen kip.. ik dacht hier ben ik snel weer weg maar de muziek was erg goed dus ik bleef nog even voor een pilsie. en verrrrdomd om 3 uur half 4 staat die hele tokok stamp en stamp vol met backpackers en vooral argentijnen. erg gezellig en lekker staan dansen en om een uur of 5 voldaan naar huis gelopen.

Maandag weer om 12 uur. mooie tijd.. lekker gegeten en op naar een mooi wijkie aan de andere kant van de stad. mooi park met ochtend gymnastiek en hippies die muziek maken, leuke straatjes en antiekmarkten. helaas was alles dicht en geen tango kunnen zien maargoed ik heb mijn activiteit weer gedaan. sávonds stond er weer iets op het programma wat veel indrukwekkender moest zijn! La bomba de Tiempo. een soort van slagerij van kampen / safri duo die met 15 trommelaars en 1 ´dirigent´. Geweldig om te zien, Geweldige muziek en heerlijk staan dansen! totdat.. mijn camera gejat werd... KUTZOOI. veel te druk en veel te laat om te zien wie of wat het gedaan heb.. ik had hem nog aan een koort vastgemaakt aan mijn broek maar op een of andere manier weten die klootzakken het tog te jatten.. weg camera, weg foto´s van een maand, weg leuke maandag avond.

Dinsdag gelijk gekypt met Endema die het natuurlijk snel en goed oplossen voor me! ik kon dus gelijk een nieuwe camera kopen en dat was nodig ook want smiddags stonden River plate - Boca Juniors speciaal voor mij op het veld! helaas zijn de argentijnen niet erg snel (ik ben tenslotte nog steeds in Z-A) en is het me niet gelukt om een nieuwe camera te kopen voordat ik in het hostel moest zijn. Daar dus verzameld en op naar het stadion! Daar is het 1 groot gekkenhuis! Overal Ajax kleuren en zingende mensen! geweldig.. een uur voor de wedstrijd begon kwamen we binnen en was het stadion al 3 kwart gevuld met zingende riverplate fans. dan al een geweldige sfeer en de wedstrijd is nog niet eens begonnen!! TOP! op het moment dat de spelers het veld opkomen gaat het dak van het dakloze stadion eraf!! De duizenden papiersnippers vliegen door het stadion, tientallen knallen van het vuurwerk, nog meer fakkels en rook waardoor je amper het veld kan zien en kippenvel van de 60.000 mensen die uit volle borst zingen! 90 minuten lang met je handje wapperen, een beetje mee blerren en kijken naar een waardeloze wedstrijd maar met een geweldige sfeer! dit ga ik nooit meer meemaken tenzij ik nog een keer naar deze derby ga. of een thuiswedstrijd van Boca, waar ik zondag heen ga! zin in!!
(hier een kleine impressie van de sfeer: http://www.youtube.com/watch?v=yl0AMYxnWuk)
Dinsdag avond nog wat zitten nagenieten in het hsotel en met een heel koppeltje naar een drum&bass club gegaan.een gezellige avond gehad en trots in mijn River Plate shirtje veilig thuis gekomen.

Woensdag weer om 12 uur wakker geworden en weer trots op mezelf. eerstrustig wakker woren en maar naar de politie om aangifte te doen. daarna mijn nieuwe camera gekocht en eten gemaakt met rich laura anke en wout. met rich en laura moet er altijd flink gezopen worden dus de wijn, bier, cuba libre´s en whisky ging er met gemak in om vervolgens naar een club te gaan. Laura was te dronken om nog op haar eigen benen te staan dus rich bracht haar naar huis. ik kreeg zijn flessie whisky die die naar binnen had gesmokkeld want het bier was 5 dollar voor een blikkie.Rest van de avond staan dansen op reggaeton en salsa en om 5 uur het bedje maar opgezocht.

Donderdag weer om 12 uur wakker en de rest van de dag helemaal niets gedaan. richard en laura kwamen langs en heb ik eindelijk gebruik kunnen maken van de jacuzzi met hunnies. Savonds naar de beste steakhouse van argentinie gegaan, en het was inderdaad de beste steak die ik ooit op heb (sorry opa/pa) me helemaal scheel betaald maar het was het waard. (najah 25 euro voor de beste 450 gram steak ooit, is niet veel maar wel de duurste maaltijd die ik in 4 en een halve maand op heb) Sávonds ben ik met wout en anke naar club 69 gegaan. een fantastische toko waar ik een geweldige avond heb gehad. Als ik zeg dat de dj 5 plaatjes draaide die ik ook in mijn mixxie heb zitten dan zit het met de muziek wel goed..tijdens het dansen en genieten kon je kijken naar de beste breakdancers die ik ooit heb gezien, lekkere danseressen die veel te handtastelijk waren met elkaar en grappige ouwe dikke travestieten. Kortom PRRWWACHTIGE avond!

Vandaag is het vrijdag en ga ik maar weer naar een mooie club ergens in een kelder met goeie muziek. morgen naar een Fancy club: Pacha Buenos Aires moet een geweldige avond uit zijn als ze ook clubs in Ibiza hebben!

Iedereen bedankt voor de reacties, deze keer geen ps,jes ik ben het zat en heb honger.. ook weing foto omdat die kutklootzak men camera heb gejat!
DIKKE DOEI

• 21 November 2010 - 11:05

BartBart:

Derek!

Kut van je camera!
    Hier gaat alles zn gangetje. Vrijdagavond zoals je weet weer een geweldige oefensessie voor de pleebeksjow gehad en daarbij een aardig pilsie gedronken bij TG. Vervolgens met de jonge honden naar NW om met de GoZo's en Ruben in het Zeepie er achter te komen dat ik toch een jaartje ouder wordt. na een spelletje met een dobbelsteen en 1 tequilla, 2 sambucca, een slippery nippel en 2 andere vage drankjes en nog meer bier moest ik om een uurtje of half 2 afhaken, terwijl AndyAndy gewoon doorgaat tot 4 uur en vervolgens om 7 uur gewoon aan het werk gaat! (respect). Wel ERRUG gezellig!
    Laterz maatje,
    Knuffel uit de PieDjee!

• 21 November 2010 - 12:23

Rich Muiltje:

CHIPS,tweede..............
    Balen van je camera!!
    Tot over 24 dagen.
    Gr Ries......................nog ff de uitslag van Zaterdag 1 tegen Noortuk 10. 5-4 verlies! En Muiltje staat weer onderaan op de lijst van penatienemers,na 1x raak was de tweede pingel gepakt door de onwijze goede goali van Noortuk :-(

• 21 November 2010 - 20:18

Marieke:

Langerd!

Creamfields klinkt echt heel goed. Wat een topfeestje moet dat geweest zijn! Jaloers!
    Ik verheug me op je bijdrage aan de playbackshow. En ik verheug me erop je lange lichaam weer in levende lijven te aanschouwen.
    Ik krijg veel te veel zin om ook weer eens op pad te gaan na het lezen van jouw verhalen.

Geniet nog heul veul van je laatste weken!

Kus! En ook maar weer van Lars

• 21 November 2010 - 21:00

AndyAndy:

Maatjeeee!

Kut dat je camera gestolen is man! Creamfields heb je wel heul vet beschreven. Denk dat wij als GoZo het daar wel aardig naar ons zin hadden gehad..

Maar een avondje nw met Bart Poolman is ook een hele ervaring:p

River Plate-Boca meemaken lijkt me ook een gekkenhuis. Is iets heel anders dan luis sjuarez die otman bakkal in zn hals bijt..

Denk dat je op dit moment bij boca zit, wat een kutleven heb je toch:p

Veel plezier nog vriend!

Loveyoulongtime

• 21 November 2010 - 21:37

Ruben:

Driks! Mooie foto's, jammer van de camera. Echt gaaf dat je daar in je eigen appartement zit. Zul je nog vaak aan terug denken!

Hier alles nog prima en NW was vrijdag gezellig, tot het punt dat ik niet meer naar binnen mocht, omdat het half twee was geweest..... rare regel! Gaat je goed! Genieten!

• 22 November 2010 - 12:10

Thijs:

Haaa draakie!

Jeuzus wat klinkt dat goed allemaal! Zo te horen ben je lekker los aan het gaan! Goed werk! Zoals je al van BartBart, AndyAndy en RubenRuben hebt gehoord doen wij wat we kunnen hier ;p :).. Voor de rest lijkt me "klote van je camera" alweer genoeg gezegd, dus dat laat ik dan maar achterwege.. Gelukkig heb je alweer een nieuwe zodat je ons ook met beeld op de hoogte kan houden van al je avonturen (in de avonduren.. xD )! :)

veel plezier nog en ik kan nu wel zeggen: tot snel! :D xoxo

• 23 November 2010 - 17:28

Tokkie:

Dikke! ongelooflijk hoe jij aan de andere kant van de plas, exact hetzelfde kan uitvreten als hier.
    Mijn complimenten trouwens voor de verhalen die zijn zoals ze moeten zijn!

Creamfields klinkt trouwens als een heel mooi feesie. Alleen de naam doet een slechte pornofilm vermoeden...

Veel plezier nog laatste weken!

laterrrrr

• 23 November 2010 - 18:18

William:

Wat vet zeg die wedstrijd allemaal supporters van AAAAAAAAAAAJAAAAAAAAAXXXXXXXXXX!! Carl Cox is zeker een koning, moet altijd bij mn broer naar hem luisteren, zeker niet vervelend haha Geniet er nog van maatje.
    HOUUDOOEI
    ps bart.... heb je geen vliegend hert op dan?

• 23 November 2010 - 21:56

Ad:

Joh joh, gaat er nog een avond voorbij dat je niet zit zuipen en doorhaalt tot in ome co..

Zie je snel pik

• 24 November 2010 - 10:16

Glenn:

Heeeeuuu Derek!

Schitterend mooi verhaal! Creamfiels sound very nice! Het lijkt natuurlijk op het engelse Airfield maar het heeft daar totaal niks van!

Zoals de vele reacties baal ik ook van je camera, maar zie het from the sunny side; Je bent in Argentina, het is mooi weer, je heb het naar je zin, en Messi komt uit Argentinie....nee het is echt kut van je camera!

Maar veel plezier nog de laatste weken! En schrijf nog even gauw een paar mooi verhalen! Tot vrijdag!

Xx

• 24 November 2010 - 14:00

Bianca:

Hoi Derek,

Jezus nog maar 3 weken en dan ben je alweer thuis. Waar blijft de tijd he.
    Als je zover weg zit heb je denk ik niet eens in de gaten dat je al zo lang weg bent. Wat een leuk verhaal weer ik heb het met plezier gelezen. In de Zilk gaat volgens mij alles prima. Het is nog steeds erg gezellig. Het regent nu wel maar ja dat mag de pret natuurlijk niet drukken. Derek geniet nog de laatste 21 dagen en schrijf nog een keer een mooi verhaal, zodat wij als je thuis komt helemaal op de hoogte zijn.

Groeten Bianca

• 24 November 2010 - 17:59

Eva:

Derek! Klote van je camera maar verder klinkt het awesome!
    Geniet er nog even van!
    Dikke kus van mij!

• 25 November 2010 - 10:57

Saus:

Godverdomme, die kut argentijnen ook altijd! Zoals messi vliegensvlug door iedere verdediging heen dribbelt, zo snel nemen die landgenoten van hem jou camera van je af! Klootzakken zijn het..

Maar vergeet niet, nog een kleine 4 weken en je zit weer aan een doos vliegende herten! Ik kan niet wachten!

Creamfields zag er erg nice uit trouwens, kan niet wachten op Awakefest 2011, zal het dak er ook weer aardig van af gaan!

Likkie op je neus