Strand,Surf,Sun,Futtebol,Relax,Chill,35 graden. - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Derek Slot - WaarBenJij.nu Strand,Surf,Sun,Futtebol,Relax,Chill,35 graden. - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Derek Slot - WaarBenJij.nu

Strand,Surf,Sun,Futtebol,Relax,Chill,35 graden.

Door: derekslot

Blijf op de hoogte en volg Derek

04 December 2010 | Brazilië, Parati

Beste mensen,
Er is een weinig bewogen week voorbij gegaan in het leven van Derek. Eentje met liggen op het strand, zonder kou en werk. De zweetdruppels liepen regelmatig van mijn voorhoofd af, het was geen werk maar 35 graden wat daar de aanleiding toe gaf! Terwijl jullie sinterklaas gaan vieren, ga ik vanavond naar een latino dance festival om daar lekker te bieren. Ik zal niet in rijm vorm blijven schrijven, we kunnen natuurlijk niet aan de gang blijven.

Waar zal ik beginnen... uiteraard waar ik gebleven was, nogal logiesch derek.. effe blijven nadenken nou.. Dat was op Zaterdag 27 november. Net aangekomen in brazilie, op een eiland genaamd santa catarina. Een eiland ja, dus omringd met stranden dus die moest ik maar even gaan bekijken dacht ik zo. Na eerst mijn blog op internet te hebben gezet stapten we een oude schoolbus in met het halve hostel om een aantal mooie strandjes te gaan bezoeken! Het was alweer een heel tijdje geleden dat ik een strand heb gezien, die verdomde andesgebergte waar ik de hele tijd inzat.. ik dacht dat ze er waren om de zee tegen te houden, maar ik moet niet alles gaan vergelijken met De Zilk en zijn duinen! Dus eindelijk: De braziliaanse stranden! Dan denk je al snel aan de cliche´s: voetballen op het strand, vrouwen in stringetjes, wit zand, blauwe zee. Dus ik was benieuwd of die cliche´s uit zouden komen, en jaaa hoorrr.. alles was waar! Het is gek als je local ziet zonder stringetje aan, het baltovenaars zijn genoeg te zien, het witte strand staat in een mooi contrast met de blauwe zee en nog mooier, dat alles wordt omringt door mooie groene bergen! Mijn laatste 2,5 week kunnen niet beter ingevuld worden! Het eerste strand was super mooi, het 2e strand was super heet en minder mooi, het 3e strand moest geloven aan mijn surfkunsten.. Helaas was mijn bord te klein en de golven te hoog, dus na een half uurtje ploeteren moest ik toegeven: dit gaat niets worden! Maarrr wie niet waagt wie niet wint.. je moet het toch even proberen. Toen was de dag alweer voorbij en gingen we terug naar het hostel om daar alle leuke reacties van de playbackshow te bekijken! Moeders had zelfs een youtube filmpje van mijn deelname aan de pleebeksjo gemaakt; http://www.youtube.com/watch?v=FfFg-eIdX3w prwwaachtig filmpje, prwaacchtige act, jammer dat we niet in de prijzen zijn gevallen. S´avonds een stond er een groot Samba feest op het programma waar iedereen van het hostel enthousiast van werd. Het werd gegeven in de Pacha, blijkbaar hebben ze er daar ook een, het moest 10000 mensen aantrekken en helemaal geweldig zijn. Dus deze jongen gaat dan gezellig een dansje wagen met zijn nieuwe vrienden. Maar Backpackers als we zijn moeten we op onze portemonnee letten en een biertje zal wel duur zijn in de pacha, dus maar een beetje meer drinken in het hostel en een beetje minder op het feest. Helaas is dat te moeilijk, dus het werd: een beetje meer in het hostel en nog een beetje meer op het feest. Het was erg gezellig, met wat locals staan dansen en gek staan doen. De muziek was totaal niet wat we er van verwacht hadden maar ik had het best naar me zin. Volgende dag viel het de backpackers ook op dat ik de hele avond een glimlach op mijn gezicht had, een bekend ritueel voor de meeste van jullie. Volgende dag voelde ik me wel aardig beroerd, wederom werd bewezen dat een mix van verschillende dranken slecht op de maag valt en helemaal op een lege maag want ik kwam erachter dat ik helemaal vergeten was om s´avonds te eten.

Zondag dus uitbrakken, laat wakker worden, ontspannen en rustig aan naar het strand. Niet te veel bewegen en genieten van de zon was het plan voor de dag. Gelukkig stond er nog een skype date met mijn mooie vriendinnetje op het programma waar ik naar uit kon kijken dus aan het einde van de middag lekker geskypt met Es. Daarna wat gegeten in het hostel en na een rustig avondje in de bar van het hostel, een watertje, een fanta´tje, vooruit toch 1 biertje omdat je zo aandringt en gezellig zitten ouwehoeren lekker naar bedje gegaan.

Maandag stapte ik een beetje met het verkeerde been uit bed denk ik. Het regende en daarvoor kom je niet helemaal naar brazilie. Ik was goed saggo, de regen hielp niet erg mee, ik had nergens zin in, dat kwam goed uit want ik kon ook niets doen. Ik voelde me gewoon kut en wilde het liefst even lekker naar huis. Smiddags klaarde het wat op en ben ik toch maar even meegegaan naar het strand. Balletje mee, en als ik me kut voel is lekker voetballen altijd een goede remedie. Deze keer ook, dus lekker gevoetbald en toen we terug kwamen stond Barcelona-Real Madrid op me te wachten!! Even lekker gedouched, achter de tv gekropen en genieten van een van de mooiste wedstrijden die ik ooit gezien heb, 5-0!! Daarna sushi gegeten aan de overkant en weer rustig naar bedje toe. uiteindelijk dus nog een leuke dag geworden

Dinsdag rustig uit bedje gestapt, ik wilde niet dezelfde fout maken als de dag ervoor. Deze keer ging het beter. Op het gemakkie naar het strand gelopen (3 minuten) en daar handoek proberen neer te leggen en proberen een boek te lezen. Helaas hielp de wind niet erg mee, dat in combinatie met vliegend zand (geen hert helaas) is het niet erg relaxt. Maar gelukkig hadden wij een klein zwembadje en een terassie in het hostel waar we dan maar gebruik van moesten maken. Daar lekker gelegen, gelezen en bakken. Dat ging beter! Savonds een pasta gemaakt voor 3 maaltijden, 2 films gekeken in bedje en lekker naar dromenland.

Na Esmee gedag te hebben gezegd in dromenland maar men handdoek gepakt en naar het strand Joaquina gegaan voor een paar uurtjes. Op de fiets, door de hitte was dit nog een hele opgave maar aangekomen was het het waard. Lang gerekt strand, mooie golven waar de surfers op dansen en een mooi zonnetje op men bolle kop. Helaas was ik alleen en kon ik mijn fiets+tas niet vol vertrouwen alleen achter laten op het strand om ook op een plankie te proberen te gaan staan. Dus dan maar ipod in, en kijken hoe de rest het doet. Geen probleem. Savonds moest mijn laatste lange busrit gemaakt worden. 18 uur richting Sao Paulo.

Donderdag was de dag van een missie in Sao Paulo. De missie luidde: Uggs voor Esmee. Na wat speurwerk op internet moest er 1 shoppingmall in heel zuid amerika zijn die uggs verkoopt, en dat moest ik Sao Paulo zijn. Dus derek gaat de grote stad maar in opzoek naar de geliefde uggs. Een hele grote stad, 22 miljoen mensen in 1 stad, Dat is een grote stad! Overal alleen maar wolkenkrabbers, mannen in pak en schoonmakers. Als je geen uggs hoeft te zoeken, is dit dus een stad die je beter kan overslaan. Maar toch maar op jacht naar het winkelcentrum en na 5 maanden reizen is ook een stad met 22 miljoen mensen voor derek geen probleem. Het grootste en mooiste winkelcentrum ooit gezien met alleen maar merk kleding, en je zou zeggen, goeie kans op een ugg hier of daar, maar neehoor geen ugg te bekennen! Nog wel een tip gekregen voor een andere shoppingmall. Eenmaal een missie aangegaan moet deze missie voltooid worden ook, dus de hitte maar weer in met mijn lange broek en blouse met lang mouwen en op naar de volgende shoppingmall in de grote boze stad. Na een uur zoeken Eindelijk gevonden en maar weer op winkel/uggjacht. Na een winkelrug, zere voeten en geen succes had ik de moed opgegeven. Welke braziliaan wil er dan ook op uggs lopen als het 30 graden is! Logiesch dat ze hier niet op uggs zitten te wachten! Toen maar opzoek gegaan naar het stadion van Sao Paulo. Die bleek wel erg ver van de metrolijn af te liggen en moest ik bus in bus uit en bussie komt zo, weinig zin in, dus nog maar een shoppingmall geprobeerd (het was toch te warm om buiten te lopen) en terug richting het busstation om daar lekker een uurtje te skypen met het vrouwtje uit het koude nederland. Een 6 urige (nacht)busrit naar het volgende plaatsje moest gemaakt worden. Het plan was om te slapen in de bus, nog even te slapen op het busstation en sochtends een hostel zoeken om zo een overnachting uit te sparen. Helaas ging het slapen in de bus niet door, er was geen busstation dus toch maar opzoek naar een hostel om 4 uur snachts en toch maar een overnachting betalen.

Vrijdag ochtend bij het ontbijt wat contacten gemaakt en naar het strand gegaan met een koppeltje. Strand trinidad moest een geweldig strand zijn en dat was het ook! Daar heerlijk gezwommen, gezond gezont en mijn management boekie gelezen. S´avonds was er een Latino Music Festival aan de gang waar we maar een pilsie moesten doen. Met een sixpackje in mijn hand een kijkje wezen nemen en daar had ik geen spijt van. Een goeie Jazzband zien spelen met een trompetist die een T-shirt van North Sea Jazz festival aan had. Die moet wel goed zijn dus en dat was hij ook! Daarna nog een Salsa band waar de heupen op los gingen en aan het eind van de avond met een nat tshirt van het dansen en 6 lege blikkies weer naar huis.

Zaterdag staat er een boot tour klaar die mij naar 5 verschillende eilandjes gaat brengen en waarbij ik lekker kan snorkelen enzo. Zin in. Maar ook zin om over 11 dagen thuis te zijn en hullies allemaal weer te zien! Maar ik ga zeker nog even genieten van het lekkere weer hier, alle stranden worden afgestruint en een lekker kleurtje wordt opgedaan zodat ik mooi afgeef op het witte sneeuw in holland!

Tot over 11 dagen!!!!

Ps.. bart bart, ik ga de laatste 5 dagen naar rio ja.

  • 04 December 2010 - 12:37

    Kierie En Lars:

    Hoi Derek,

    Lars vraagt of je nog lekker gekakt hebt.
    Marieke zegt: geniet nog lekker je laatste dagen!

    Kus op je lange lijf

  • 04 December 2010 - 15:13

    AndyAndy:

    Kut weer geen eersts..

    Daar zit je dan met je laptoppie naar buiten te turen waar het één grote witte massa is. Een zaterdagmiddag die geen zaterdagmiddag is omdat er niet gevoetbald wordt..Dan ga je maar weer het jaloersmakende verslag lezen van je lange vriend in Brazilië.

    En dan denk je bij jezelf: wat heeft dat jong toch een mooi leven.

    En dan denk je bij jezelf: bijna weer knuffelen, bijna weer berenkuil, bijna weer alles!

    Veel plezier nog de laatste dagen!

    Adios

  • 05 December 2010 - 11:01

    Nick:

    Voor mijn verhaal, zie andy, alleen zaterdag = zondag:P
    Echt gast het is koud hier, en veeeuuuul sneeuw, gelukkig voor nederland, gaat frankie's strooiteam niet bij de pakken neer zitten en worden er overuren gemaakt zodat iedereen toch veilig over straat kan:P
    Vandaag is wel de dooi ingetreden en komt er langzaam weer wat meer kleur in de buitenwereld. Ik pak zo me handdoek en een deur en dan ga ik ff surfen op de noordzee. heh!?
    Geniaal dat we je vrijdag de 17e gelijk mogen opeisen om een biertje te gaan kopen. Maak je borst maar nat, want ik kan uit ervaring vertellen dat je volop het middelpunt van de belangstelling bent als je terug bent. Alle meisjes willen met je tongen enz. omdat ze je zo gemist hebben en dat soort fratsen:D Hehe zo ik lul slap he! Dat ga je krijgen op een voetballoze zondag.
    Gaan zo met paar godenzonen maar ff spelletjesmiddag doen. Beetje kolonisten, beetje kaarten misschien ff de nationale topper: Willem 2 - Feyenoord kijken.
    Bakse nog ff en see you in the cucumber time!

    Ayo!

  • 05 December 2010 - 12:32

    Rich Muiltje:

    Eej vrind: 5 dec de verjaardag van de sint.
    Een Zaterdag geen voetbal kon ons niet bekoren: eindelijk weer eens niet verloren!
    De tijd vliegt en al bijna weer naar huis: lekker slapen bij je moedertje thuis.
    Bij jou veel zon en lekker warm: hier veel sneeuw,we stoken ons arm.
    Ik ga nu mij sintkado's uitpakken: morgen vroeg weer koekies bakken.
    Moet er om half 6 uit: dit boeit jou geen fluit.
    Rest mij jou een goede reis te wensen: nog ff en je bent weer onder de Zilkse mensen.
    Geniet er nog maar van: de laatste 10 dagen dat het nog kan.

    Groetjes uit De Hafkenscheidtlaan: je zult snel weer voor ons staan!!
    KUS van de Sint & z'n Piet: je hoort ze wel maar,je ziet ze niet :-) .

  • 05 December 2010 - 15:51

    BartBart:

    Derek!
    Dan worden je laatste vijf dagen ook nog erg mooi! Ik zal je niet teveel tips geven, want het is natuurlijk het leukste om alles zelf te ontdekken. Maar 1 tip moet ik je geven! Pas op waar je naar binnen gaat als je gaat stappen! Toen ik daar met Toine was zagen we op een gegeven moment een hele leuke drukke tent... Net toen we naar binnen wilden gaan zagen we dat iedereen onwijs aan het dansen was en lekker uit z'n dak ging, dus op zich zag dat er goed uit. Tot Toine zegt "hee Bart, die gasten hebben allemaal hun shirt uit" en toen keken we ff goed,,, "Hee Toine... het zijn alleen maar gasten!" Zijn we toch BIJNA een gay tent in gegaan... net op tijd ontdekt en toch maar ff verder gelopen. Wat daar heel gezellig was was Shanannagan's. een soort Ierse bar / pub met veul backpackers. En je heb daar natuurlijk ook weer zo'n Jezus Christ met zn armen wijd, maar daar heb jij dr al genoeg van gezien. Het strand is er ook heeeeeeeel mooi ;-) Doe de groeten aan de Hoo's op Copacabana! Geniet van je laatste dagen maatje!
    Knuffel uit de PieDjee.

  • 06 December 2010 - 08:24

    William:

    Rich mijn complimenten voor de schitterende rijm.
    Derek je moet die uien sniiiiijjjjjeeeeeen.

  • 06 December 2010 - 12:45

    Glenn :

    Heee Derek!

    Oeeeh nu gaat het opschieten, nog nog maar 9 dagen! Enn ik begin wel een beetje jaloers te worden op dat mooie weer daar!
    Ik heb afgelopen zaterdag nog maar even sneeuwballen bij Izzy tegen ze raam aangegooid, om nog enigzins van deze mooie witte wereld te kunnen genieten. Vanochtend leek de zilk wel het Thialf-stadion, doe je je raam open zie ineens Paul van Haaster op zijn stale Noren -met boormachine- door de straat heen scheuren. En JA, gewoon omdat kan.

    Weet je wat ook kan? Jou op 17 december kennis laten maken met het toch al wel befaamde Vliegend Hert.....over de Kerstman gesproken....Derek geniet van je laatste dagen en we zien mekaar snel!

    Xx

  • 06 December 2010 - 19:39

    Ruben:

    Jaaaaaa, de laatste dagen!!! Wauw, dat is toch wel snel gegaan, maar eigenlijk ook niet! Genieten op de stranden en van de vette dingen! Tot snel!

    Verstuurd vanaf de WC op de iPhone

  • 10 December 2010 - 12:46

    Yvette:

    Wow je bent alweer bijna thuis!!
    Kunnen we weer naar lijn 90 zwaaien!! Dat zal je wel gemist hebben!!

    Tot snel
    Geniet nog eventjes:)

  • 10 December 2010 - 14:19

    Sonja:

    He Der, nog een paar naggies joh! kusvan sonja is tante

  • 11 December 2010 - 13:54

    Bianca:

    Hoi Derek,
    Geniet nog even van je laatste dagen.
    Alvast een hele goede reis naar huis.
    Heerlijk naar dat ouwe vetrouwde dorpie.
    Wat ben jij toch eigenlijk een gelukkig mens zeg.

  • 15 December 2010 - 14:12

    Bianca:

    Welkom thuis Derek,
    Geniet maar lekker van alles en iedereen.

  • 18 December 2010 - 11:18

    Wim En Stanny Dudink:

    Hai Derek, lekker dat je weer thuis bent. We hopen nog dat je in de gelegenheid bent om ons de beloofde 2 foto's te sturen. Die van de watervallen in Iguazu en die van de toekan. stannydudink@live.nl
    Heeeeeeeeeeeeeeeeel hartelijk dank voor je moeite en groetjes!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Derek

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 1034
Totaal aantal bezoekers 135382

Voorgaande reizen:

28 Juni 2010 - 15 December 2010

Surfen,Samba,Sun,South-America

Landen bezocht: