Rosario, Buenos Aires, Boca en Stappen!!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Derek Slot - WaarBenJij.nu Rosario, Buenos Aires, Boca en Stappen!!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Derek Slot - WaarBenJij.nu

Rosario, Buenos Aires, Boca en Stappen!!!!

Door: derekslot

Blijf op de hoogte en volg Derek

13 November 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hallloooootjeeessss!!!
Weer een iets korter bericht vanuit het zonnige (rrrrr)AAARGENTINIE!! Laten we beginnen bij het begin en een beetje doorgaan want ik wil mijn dakterras met jacuzzi op!
Vrijdag dus aangekomen in Rosario en veel achter de computer gezeten om jullie van mijn avonturen te voorzien en om mijn dagboek up to date te houden (zelfde handeling maar zo klinkt het interessanter). Vrijdag avond niet veel bijzonders gedaan. Een lekker vleesie gehaald, wat Groooeeeennnnte gehaald en gekeken hoe Richard en Laura een lekker gerecht voor mij aan het maken waren! Uiteraard gaat dit weer gepaard met ieder een lekker flessie rode wijn! When in Rome.... do as the Argentiniens do...
Daarna lekker naar het zweterige bedje gegaan want het was een graad of 35.

Zaterdag ochtend met Rich de stad een beetje doorgelopen. Langs de mooie Riverside Motherfucker gelopen en op zoek gegaan naar een plaatselijke markt. Dit was wel een uur lopen, een uur zoeken naar de plaatselijke zaterdag markt (uiteraard niet gevonden want hij ging pas om 1 uur open) en weer een uur terug lopen. Niet veel bijzondere dingen gezien behalve dat het een leuk boulevardje en een mooi stadje is. Waar dit weekend een of ander vlaggen festival aan de gang is. Zoals wij op de markt dan zouden skreeuwen: LANGE VLAGGEN!! We waren om 1 uur terug, nog ff lekker in het veel te koude zwembad gedobberd, wat gegeten en door naar het festival met een fles rum op zak! Daar aangekomen was het ongeveer het saaiste festival waar ik ooit geweest ben. Elk land (vlag) komt daar met een eet tentje en gaat hun traditionele gerechten verkopen. Helaas geen Nederlandse vlag dus geen boerenkool, rooiekool en kroketten. Bij die tentjes hebben ze wel een podium staan waar ze ook de traditionele dansen laten zien. Blijkbaar hebben ze een hoop arabische landen in argentinie want ik heb veel gammele gammele muziek gehoord met slechte buikdanseressen. Uiteindelijk bij de braziliaanse tent terecht gekomen waar wel wat leuke muziek te horen was. Ondertussen was de rum uiteraard al op en hebben we een fles Fernet gekocht. Een of ander goedkoop ranzig drankie dat zelfs met cola niet beter werd. Bij de braziliaanse vlag begon de mix van Rum en Fernet ook lekker door te komen dus toen werd het wel wat leuker maar was het eind al in zicht. Uiteindelijk Laura nog kwijt geraakt die te dronken was om de weg terug te vinden van de WC.. gelukkig steekt mijn mooie blonde kop overal bovenuit dus toen we haar gingen zoeken had ze ons weer gevonden. Dit drama was wel een beetje het eind van de pret en zijn we naar huus gegaan.

Zondag voelde ik me opzich prima dus ben ik lekker gaan hardlopen. Over de boulevard van minstens 5 kilometer lang, heen en terug gelopen. Het was lekker warm dus de rum en Fernet kwam er ook makkelijk uit. Ongeveer een uurtje hardgelopen met rekken strekken en ff stoppen erbij dus ik was trots op mezelf toen ik terug kwam. Daarom heb ik mezelf maar verwend met lekker de hele dag in de zon liggen, voetbal kijken en af en toe een plonsie in het water. Op een gegeven moment begon Rich zich te vervelen en zich af te vragen of een ontelbaar aantal apen een shakespeare boek kunnen schrijven als je ze voor altijd achter een computer zou zetten. Ik denk het niet... maargoed, om uit de verveling te komen hebben we een wedstrijdje zwemmen gedaan. Mijn trainingen in Italie met vader Ben kwamen eindelijk van pas. Helaas was het zwembad maar een kleine 3 meter lang dus moesten we 10 keer heen en weer. De snelste hoefde niet te koken en af te wassen, uiteraard was deze zwemkampioen de eerste en heb de rest van de dag helemaal niets meer gedaan behalve bruin worden. S´middags nog wel een berichtje van mijn meisie gekregen of ik ff wilde skypen en dat was dan een leuke verassing toen ik haar mooie gekleurde haren zag! Toen ik terug kwam van het skypen stond er een engels gerecht op tafel, toat in the whole ofso.. erg lekker met aardappel puree, jus en een soort van qiche met worst. Lekker optijd naar bed gegaan na een enerverende dag!

Maandag was het kutweer dus een mooie dag om van rosario naar Buenos Aires te reizen. Daar ongeveer de hele dag over gedaan en s´avonds met oude bekenden uit Cuzco wezen eten. Terug gekomen in het hostel nog maar een wijntje gedaan met een paar gasten en meides. Eigenlijk wilde ik richting bed, maar die gasten gingen nog ff naar een feestje verderop en probeerden me over te halen. Jullie weten wel dat ik niet ik moeilijk ben over te halen dus ging nog maar ff op dat feestje kijken om 1 of 2 biertjes te drinken. Daar aangekomen bleek het een hardstikke leuk feestje te zijn en was het erg gezellig met die gasten dus dat 3e 4e en 5e biertje gingen er ook makkelijk in. Toen was het al rap 2 uur gingen de lichten aan, en ging de volgende club open. Ik twijfelde nog heel even om lekker naar bedje te gaan maar ik had het zo best naar me zin dat ik toch maar gewoon door ging. In de club was leuke muziek, een beetje pop/rock/dans en hip hop waarbij de breakdancers de show stalen. Erg leuk om te zien. Lekker staan dansen kutten en zuipen daar en het was zo half 6 en tijd om door het licht naar huis te lopen..

Dinsdag wilde ik wel wat van mijn dag maken en het gratis ontbijt meepikken dus stond ik netjes om 10 uur weer naast mijn bedje.. tijdens het ontbijt kwam er een meisje bij zitten die een gids was en ons probeerde mee te krijgen naar een walking tour door La Boca. Eigenlijk niet zo geinteresseerd maar toen ze zei dat we ook naar het stadion van Boca Juniors gaan had ik er wel oren naar. Dus maar meegegaan met de walking tour en het stadion van Boca bekeken. Heel mooi stadion met bijna alleen maar staanplaatsen. Hier wil ik zeker nog een keer heen en ga dat ook voor mekaar krijgen op de 21e als ze tegen Arsenal spelen. (wel de Argentijnse Arsenal) Na het stadion hadden we een lunch in het slechtste en duurste restaurant ooit. Daar anderhalf uur gewacht op een broodje hamburger die we eigenlijk niet mochten van de ober omdat het geen ´argentijns voedsel´ was. Uiteraard was dit gewoon het goedkoopst en wilden ze meer geld aan ons verdienen, de kaffers.. Daarna nog naar de wijk La Boca gegaan met zijn gekleurde huisjes. Hier kan je helaas maar door 2 of 3 straten lopen omdat de rest van de wijk gewoon te gevaarlijk is! Het is nog steeds een van de armste wijken maar wel de kleurrijkste en leukste wijken. Vroeger kwamen de boten aan met een potje verf om hun vrachten te schilderen, de inwoners stalen dan de verf om hun huizen wat op te vrolijken en het er in iedergeval nog leuk uit te laten zien. Ze leefden soms namelijk met zen 20en in 1 kamer en hadden voor de rest helemaal niets.
S´avonds wat gegeten en lekker op tijd naar bedje gegaan na Hang-over voor de zoveelste keer te hebben gezien.

Woensdag was de dag van verhuizen! Maar eerst nog even door de wijk van het hostel gelopen en uitgezocht hoe de metro werkt. Mijn appartementje stond namelijk om 1 uur op mij te wachten en ik was erg benieuwd hoe het er uit zou zien. Dus aangekomen in Palermo, een van de mooiste wijken van BA, en bij mijn appartementje eerst maar is wat boodschappen gedaan en een kleine 2 uur rondgelopen door deze wijk. Wat mooie straatjes, pleintjes en parkjes gezien en teruggekomen lekker koken in onze uitgebreide koken. Daarna met Wouter en Anke (nederlands stelletje waarmee ik het huur) naar mijn oude hostel gegaan want daar was vanavond een feest. Met veel bekende staan zuipen, dansen en feesten.. erg gezellig! Helaas haakten Wout en Anke af om 2 uur en moest ik met de andere mensen naar de volgende club. Daar lekkere muziek, weer stampes vol met lokale en een paar biertjes. Niet te veel want het was vrij duur. De rest van de menschen stonden lekker aan de bar maar deze jongen stond mooi aan de Dj Booth te shuffelen en los te gaan. Genieten van de mooie clubs hier in BA, dat heb ik wel gemist de laatste tijd!!

Donderdag een beetje uitgeslapen en met Wout en Anke de stad ingegaan. Elke donderdag om half 4 zijn er in Buenos Aires de Dwaze Moeders die al meer dan 30 jaar protesteren tegen de verdwijning van hun zoons, dochters en mannen. Tijdens de Vieze Oorlog (dirty war) zijn ze spoorloos verdwenen en niemand weet waar ze gebleven zijn en de moeders lopen dus al 30 jaar elke week rondjes op het plein van het regeringsgebouw. Daarna nog naar de de oudste kerk van BA gegaan, naar een parkje bij een van de mooiste concertgebouwen van de wereld en toen voldaan naar huus gegaan. Savonds een heerlijke echte maaltijd salade met kip gemaakt en een half uurtje powernappen om weer op stap te gaan. Helaas werd dat half uurtje 3 uur en was de laatste metro al geweest.. dus maar lekker blijven liggen en bijna een klokkie rond geslapen..

Gister hadden Wouter en Anke een dorpje ´San Antonio´ verderop gezien wat erg leuk zo moeten zijn. Ik had geen idee en ben maar gewoon mee gegaan. Daar aangekomen bleek er niet zoveel te beleven zijn maar was het opzich een leuk dorpje om even te zien. We kwamen ook aan tijdens de siesta dus er was bijna niets open. Eerst maar een empenada eten en een pizzatje om de tijd te doden en daarna weer even een rondje lopen door het park. Een park met bramen bomen, sinaasappel bomen en een mooi riviertje. Daarna nog even een chocolaterie bezocht en wat lekkere chocola gegeten. Nog een museumpje bezocht en maar een pilsie gedaan in het park. Om 8 uur de bus terug gepakt naar BA en daar naar een restaurantje gegaan om lekkere steak te eten en om 1 uur snachts nog een heerlijk italiaans ijsje gehaald en rustig naar dromenland gegaan. Dromen over Creamfields, want ik ga vandaag KEIHARD los! Als ik de site van Creamfields mag geloven komt er 500.000 man opaf!! Dit wordt zeker het grootste festival waar ik ooit ben geweest, tering 499.999 argentijnen en liefhebbers van overal ter wereld en 1 lange nederlandse kerel die tussen 3 verschillende podia´s aan het rennen is omdat er teveel favorieten komen om waar te zijn!! Echt super veel zin in! Het festival begint om 5 uur smiddags en duurt ongeveer 16 uur! Helemaal top, ik ga dat wel volhouden op een lekker deuntje en een lekker pilsie!!! Ik ga veel foto´s en veel filmpjes nemen zodat jullie ook een beetje kunnen meegenieten!
IK GA KNALLEENNN!!!!!!

Ps.. dnq, veel plezier vanavond! Denk aan me als we samen staan te knallen maar dan op een andere plek!
Ps.. ron, ik was ook zo beneden.. 200 km per uur naar de grond vallen is verdomd snel!
Ps.. Flam-Ingo, extra grote wijnglazen voor will!
Ps.. Rich, Lekker muiltje!! Houd me op de hoogte, zoals je ziet begin ik al met mijn conditie opbouwen!
Ps.. nick, ik help wel poetsen als het regent.. eerste zaterdag wil ik als een held binnen gehaald worden!
Ps.. Andy Andy, blij dat ik (na youporn) op je favoriete zondagavond invulling sta! Liefde!
Ps.. Glenn, de 120.012e plek is al voor mij gereserveerd zoals je ziet!
Ps.. Bart Bart, ik heb niets gehoord over een knappe meid op het eerste pleintje?? Vertel?
Ps.. Will, als jij een extra groot glas krijgt, waar jij je neus in kan steken en tegelijk een liter wijn kan atten dan zie ik jou dat wel doen! Vanavond zie ik ikbenjenaamffkwijt weer, zal zeggen dat ze een fan heb.. ik weet nog steeds niet hoe ze heet dus ik noem der gewoon marloes...
Ps.. Ruub, Man van De Zilk.. wij gaan zeker niet één biertje drinken vriend..

• 13 November 2010 - 16:51

Saus:

Tijger!

Mooi verhaal weer, weinig avonturen nog in BA maar die gaan vast wel komen de komende tijd dat je daar zit..;)

Have fun op Creamfields, represent de Godenzonen zoals wij dat zouden doen op een Festival!

Kus

• 13 November 2010 - 19:33

Rich Muiltje:

Yes derde!!;-)
    Vandaag met 2-6 verloren,niet best veder hoe het veder ging weet ik niet,ik was verhinderd.
    Gr Rich & het gaat aardig opschieten tot over 32 dagen,knul.Het gaat je goed,MZZL.

• 14 November 2010 - 08:36

MvHaast:

Doerakk!
    leuk verhaal weer! ik ben benieuwd naar je filmpies van Creamfields straks :)

Ik hoop stiekem op een filmpje waarin je de Dapendance introduceert daar in Argentinia..
    Dat is wel een opdracht die we je meegeven vanuit GoZoon, succes! :P

Heel veel plezier daar maatje!

xxx (friendly way)

• 14 November 2010 - 10:03

Julia Warmerdam:

Hoi Derek, mooie verhalen weer en prachtige foto's en filmpjes. Mooie foto's ook van Paul en zijn familie.Ik kijk met veel plezier. En skydiven, dat lijkt mij echt geweldig, doodeng maar geweldig. Veel plezier op het festival.
    Geniet nog even he. Groetjes Ruud en Julia

• 14 November 2010 - 10:38

Suus En Bas:

Neefie!!!!

Zo ik heb mij weer helemaal bijgelezen afgelopen weekend. Wat een mooie verhalen weer.

Mooie foto's van het stadion, lijkt met leuk om daar een keer een wedstrijd te kijken met al die temperament volle locals;). Het dak zal er daar wel af gaan.

Nu ik dit berichtje schrijf ben je al bij Creamfields geweest, ben benieuwd naar je filmpjes en foto's.

Tot je volgende verhaal!!

XxX Suus en Bas

• 14 November 2010 - 16:16

Kelvin:

hee gast
    super mooi verhaal weer !
    en lekker dat je het best naar je zin hebt. ik kwam vorige week trouwens een vrouw in sharpseal tegen die mij helemaal de groeten van jou kwam doen vanuit peru .was leuk om die vrouw effe te sprekenen mooi om tehoren dat je er erg best uit zag en dat je een leuke gozer bent, maar dat wisten we al . volgens mij was ze een beetje verliefd op je want ze kon maar niet over je ophouden!ik moest je ook nog de groeten doen van peter (krizanten ,stukkie afsnijden )uit sharpseal .
    veel plezier daar nog en ik lees snel weer wat van je .
    houi doei
    kelvin

• 14 November 2010 - 19:41

AndyAndy:

Maatje!

Het is weer zondagavond dus dan weet je het wel weer he;)

Goed verhaal weer. Vooral het stuk over het hardlopen en het zwemmen deed mijn coach hart goed. Beetje conditie kunnen we wel gebruiken bij de zaterdag 1 heb ik gister gezien!

Ben benieuwd naar je verhalen/foto's/filmpies over Creamfields!

Veel plezier nog en tot over een maandje!

Xx

• 15 November 2010 - 07:58

Moeke:

Die mevrouw van "de groeten uit Scherpenzeel" was je favoriete medereizigster, Corrie, die van die Italiaan .
    Wel lief dat ze toch de groeten is gaan doen.
    Is is nu trouwens de vijftiende, we gaan serieus aftellen!!!!

• 15 November 2010 - 09:15

Jos Smit:

derk,

super om je verhalen te lezen,zie de meeste dingen helemaal voor me,
    even korte update, jol is vanochtend opestapt samen met zijn siamese broertje, bij je neuzige vrienden.
    theu la ling wordt genoemd als nieuwe coach??????
    denderende derde van de zondag kan ook zonder jou winnen toch als je terug ben, hoop ik dat je weer een keer meedoet kijken of er een beetje zuidamerikaans temparement in je zit.
    23 januari vrijhouden feest in de kantine vooralsnog met een leidse zanger.
    Of jij moet er 1 importeren uit zuidamerika vandaan.

ps ken niet wachten dat je weer in je onderbroek met je pruik opstaat voor me deur in de sint jacobstraat blvd.

geniet ze.
    de blanke van gobbel

• 15 November 2010 - 13:52

William:

Jos Smit is een kakkerlak, dus die moet je niet geloven derek.Jol zit nog steeds met zn dikke reet bij Ajax,ondanks dat Ajax dramatisch slecht speeld. Voor Jos is dit al jaren een probleem.Nog 2 jaar dan hebben we een kraker op de boekhorst. VVSB tegen 010. Mooie verhalen weer maatje. Alhambra GEWELDIG.Lange vlaggen kom je ook overal tegen he. Veel plezier nog en have fun op Creamfields. AJUU MET EEN DUUUU

• 15 November 2010 - 15:27

Derek:

Glenn!

Mooir verhaal ouwe tijger!! Goed dat je nummer twaalf al heb gevonden, dat lijkt me nu al een mooi plekkie!

Tegen Arsenal is wel gruwelijk, misschien dat je de Argentijnse Ban Persie nog wel ziet of Bermaelen....

En dan nu nog Creamfields sounds very nice! Veel plezier en vergeet je de slingers niet mee te nemen?

Adios met een os!

Klus is de vriend van kabouter Plop!

Kus xxxx

• 15 November 2010 - 17:18

Global En Travel:

he mannn, weer een super verhaal ennne wat gaat de tijd hard, je ben in ieder geval op tijd thuis voor ons feeessie en bedankt voor je mail !!!!

• 15 November 2010 - 17:52

Bart Bart:

Glenn! Ossenkop!
    Moet ik WEER aan m'n collega's uitleggen waarom ik opeens keihard in de lach schiet!

• 15 November 2010 - 17:59

Bart Bart:

Derek!

Sorry hoor, moest eerst ff Glenn hebben.
    Die mooie meid op het eerste pleintje: Jeroen Pompe heeft een dochter! Leuk he!
    De Druppel heeft weer asbakken staan!
    Nu nog Heineken!
    De Duinpan heeft geen asbakken maar wel Warsteiner, ook best. Kelvin heeft de allergezelligste prinsverkiezing ooit meegemaakt en was de Duinpan echt niet uit te krijgen! Degenene die bij Harry zijn geweest hebben echt wat gemist! Nee, zonder gein, mooie stunt! En we hebben je opgegeven voor de raad van elf. Ze zoeken verjonging en iemand die met John van der Steen polonaise kan lopen zonder dat hij last van zijn rug krijgt.

Groeten uit de PIE DJEE!!!

• 15 November 2010 - 18:40

Igno:

rrrreeesssppeeccct en zag ik nou een geit met een bril op de foto,s