Vacanciones en Chile,Wijnproeven en SKYDIVEN!AAAH! - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Derek Slot - WaarBenJij.nu Vacanciones en Chile,Wijnproeven en SKYDIVEN!AAAH! - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Derek Slot - WaarBenJij.nu

Vacanciones en Chile,Wijnproeven en SKYDIVEN!AAAH!

Door: derekslot

Blijf op de hoogte en volg Derek

05 November 2010 | Argentinië, Rosario

Amigo´s, Amiga´s!!
Alweer een dikke week voorbij in het interessante leven van die lange! Een week in Fancy Chilli en een paar dagen in Argentinie! Ik had al verteld dat ik aangekomen was in Valparaiso. We (ik was met 2 amerikaanse meiden) hadden er ongeveer de hele dag over gedaan om in dit kustplaatsje aan te komen. De Amerikaanse, Julie en Ikbenjenaamffkwijt, konden goed spaans dus dat kwam goed uit tijdens het reizen. Maar Ikbenjenaamffkwijt had ook een oude schoolvriendin in Valparaiso waarbij we konden blijven slapen voor graties! Dus dat kwam helemaal goed uit. Aangekomen bij haar appartement stond er de lelijkste zwerfhond die ik ooit heb gezien ons te verwelkomen. Het meisje was niet thuis dus moesten ff wachten, niet erg want het was erg goed weer en we hadden de belachelijk lelijke Rathond die ons gezelschap hield. Uiteindelijk kwam het meisje en haar kamergenoot aanlopen. Beiden een perfecte weerspiegeling van het algemene beeld van de amerikaanse bevolking. Het meisje: Dik, Groot, Veel te aardig en veel te praatgraag. Kamergenoot: Dunne homofiel met een rooie zonnebril die ook veel te veel lult op een veel te overdreven verwijfde manier...
Maargoed, afgezien de dikke, de dunne en de Rathond mocht ik niet klagen want ik had een bank en onderdak voor 2 nachten in het duurste land van Zuid-Amerika.
Die dag hebben we wat rondgelopen in Valparaiso wat later een van mijn favoriete steden bleek te worden in Zuid-Amerika tot nu toe! Dit is namelijk een kust/kunstenaars plaats waar street-art (klinkt beter dan straatkunst) aan de orde van de dag is. Je kan daar geen halve hoek omslaan of je komt een van de vetste graffitie kunstwerken van je leven tegen. Van waslijnen tot neukende hondjes tot Jan-peter Balkenende tot Er Is Geen Brood! Dat alles in combinatie met de meeste en mooiste gekleurde huizen en de zee op de achtergrond maakt dit tot een stad waar je eindeloos in kan verdwalen en je nooit verveelt raakt (ook al is dat idd moeilijk voor mij andy). Maarrrr je komt bij mij niet zomaar in het favorieten lijstje terecht, daar heb je natuurlijk ook een goed avondje zuipen voor nodig. Als dat goed is, dan zit je gebakken... Dus dat moest ook maar getest worden en gelukkig gingen we naar een of andere kelder ´la sala´ met gratis Piscola (peco-paco-pisco gemixt met cola), 3 zalen, en 3 soorten muziek die ik meer dan acceptabel vind! Ook al was het niet druk voor een donderdag avond, ik heb me goed vermaakt!

Vrijdag mijn roes uitgeslapen en nog een beetje door de stad gelopen om vervolgens naar de hoofdstad van Tsjillie te gaan, Santiago. Ik kwam s´avonds aan in hostel Casa Roja. Dit hostel was mij aangeraden door een meisje die ik in La Paz had leren kennen en daar werkte. Het kleine bolle chileense meisje (ze is 28maargoed) praat, gedraagt zich en ziet er uit als een engelse! Dus die houden we van stappen! Ik had al gehoord dat er in Santiago best wat clubs naar mijn hart moesten zijn, en daar had ik wel zin in! Ik heb in 4 maanden alleen maar salsa en reggeaton gehoord als ik uitging.. dus ik had wel zin om lekker los te gaan! Tania is dus een goede gids en houd wel van uitgaan dus ik met tania en nog een ierse kerel naar een club en verdomd! Deze tent zou zeker niet misstaan in het Amsterdamse dus ik voelde me helemaal thuis! Heerlijke deuntjes drongen tot mij door en heb de hele avond staan genieten!!

Blijkbaar had ik al mijn energie in die amsterdamse club achtergelaten want ik werd laat wakker. Dus eerst maar is Santiago gaan verkennen. Santiago, leuke stad om te zien. Overdag lekker warm, S´avonds heel koud. Dat ken ik nog van de andere steden, maar ook de straten en alles er op en eraan kon ik al van de andere mega steden waar ik geweest ben. Ook het jezus beeld boven op een berg kon ik al van andere steden maar dit keer bleek je er te kunnen zwemmen. Dus deze Zwemkampioen loopt de hele stad door met zijn AAAXbroek onder zijn normale broek en een handdoek in zijn hand om een plonsie te wagen. Boven aangekomen blijkt dat het zwembad pas opengaat in December... baaalen! De lange wandeling door de leuke parkjes, en de avond ervoor hadden meer van me geeist dan ik dacht. Ik had savonds nog een lange avond te gaan dus ik dacht, laat ik maar een lekker tukkie doen onder het oog van Maria (het beeld bleek ook maria te zijn en geen jeuzus.. 1 pot nat..)
De lange avond bestond uit een verjaardag van een meisje die mijn schone zuster heeft leren kennen in holanda. Die moest ik maar een bezoekje brengen en toevallig gaf ze een feestje ergens in een kroeg aan de andere kant van de stad. Het was een hele opgave om daar te komen maar met de hulp van een erg aardige meneer en een dronken kerel die me begon uit te schelden ben ik er toch gekomen. Gelukkig maar want de 28e verjaardag van Pilar was super gezellig! Pilar zelf is een super leuke vrolijke griet die mij aan iedereen voorstelde en haar vrienden zijn ook erg gezellig!! Het begon rustig en een beetje ouwehoeren met de zeer geinteresseerde chilenen maar toen de Piscola begon te werken werd er genoeg gedanst en lol gemaakt! Ik werd nog veilig thuis gereden door mijn Amigo por Vida en zijn vrouw en Pilar.

Zondag was bijkomen, ontspannen en ff skypen en mailen.. Maar zoals altijd wil ik elke dag in ieder geval iets doen zodat ik geen dagen verlies door in het hostel te blijven hangen. S´avonds speelde de belangrijkste ploeg van Chili thuis en ik dacht, Van Nispen zaterdag 1 en Van Nispen 2 verloren van VVSB? Ik ga zoeken voor talenten! De eerste 20 minuten begonnen hoopvol. Er werd leuk voetbal gespeeld maar helaas geen uitblinkers en geen doelpunten. Al snel bloede het duel dood en na de rode kaart van een speler van COLO-COLO was het beurd.. Een teleurstellende 0-0 maar wel een leuke middag / avond gehad want de sfeer in het stadio was weer indrukwekkend! S´avonds niets meer gedaan, lekker een filmpie gekeken in bed want de volgende dag wilde ik vroeg door naar Argentinie.

De 9 urige busrit naar Mendoza was allemaal overdag dus ik kon niet veel doen. Aangekomen hadden mijn vrienden Richard en Laura mijn Bar(-t)beque al aangezet dus ik kon zo aanschuiven! Nog geen uur in Argentinie en ik wist meteen waar Argentinie goed voor is: Goed vlees en goede rode wijn! Lekker zitten ouwehoeren, veel vlees eten en wijn drinken! Bijna perfecte combinatie, alleen nog 1 ding dat ontbreekt.. mijn meisie!

Dinsdag gingen we met het mooiste aantal van 12 mensen een wijn tour doen. De wijntour doe je door op de fiets een aantal wijngaarden af te gaan en daar wijn te proeven. Maar niet voordat je een aantal glaasjes wijn van Mr. Hugo (de fietsverhuurder) krijgt. Ik zag dat ze daar ook Tandems hadden dus ik werd meteen enthausiast! Ik probeerde iedereen aan te sporen om op 6 tandems te gaan maar ik kon ze niet overtuigen van het feit dat we dan de mooiste vermenigvuldiging ooit zouden bewerkstelligen: 2 x 6 = 12! Ooit moeten wij maar is 6 tandems huren en met een bunder wijn door de bollenstreek gaan rijden, ik weet zeker dat dit een fantastische dag gaat worden!! Maargoed, Het is ook mooi om met hawaianen, amerikanen, engelsen, australiers 4 wijnproeverijen te doen. Waarbij er 1 ook Absinth had en ik weet nu zeker dat dat het smerigste drankje is wat ik oooit gedronken heb. Na wat rond gefietst te hebben en wat wijn geproefd te hebben weer (nuchter, dat fietsen gaat je niet in je kouwe kleren zitten, sterker nog je zweet je kapot dus er zijn geen kouwe kleren bij!) naar Mr Hugo. Aldaar kregen we weer gratis wijn en dan zijn de backpackers niet meer te houden en niet weg te slaan. Dus daar hebben we nog 2 uur zitten zuipen en het werd steeds gezelliger, luidruchtiger en dronkender. En als Laura en Rich dronken worden gaan ze altijd lopen kloten.. Dus Laura en Rich doen een soort water/wijn gevecht, waarbij Laura wijn in het gezicht van Rich gooit! Geen probleem want dit stelletje loopt altijd te kutten.. Dus wij zitten weer lekker te zuip zuip en opeens komt er een of andere Israelische KUT aanlopen en gooit zo een heel glas wijn in Laura de gezicht+ogen! Geheel onverwachts, geheel onnodig want niemand had dat wijf wat aangedaan en dat opeens dit.. Dus waar ik eerder hoopte dat ik wat agressiever zou zijn, stond ik nu gelijk op en begin me een partij te skreeuwen tegen dat kind!! Wat een kutwijf.. ik ben blij dat ik tegengehouden werd want ik zou der waarschijnlijk niets aandoen behalve heel boos worden maar ze was nog zo facking arrogant ook dat ik alleen maar kwaaier werd! Achteraf was iedereen impressed by my big brother act en gingen we maar richting huis want de lol was er vanaf!

Woensdag de 3e stond er niet veel op het programma behalve de tickets ophalen voor CREAMFIELDS!!!! Een erg belangrijk moment voor mij want naast dat ik er naar uit kijk om naar huis te gaan en mijn meisie in mijn armen te hebben, kijk ik er erg naar uit om naar dit festival te gaan met grote namen zoals: Faithless, Fatboy Slim, Carl Cox, Richie Hawtin, Dubfire, Loco Dice, Marco Carola, Magda, Paul kalkbrenner en nog veelee andere favorieten van mijnes!! Daar heb ik dus SUUPPEERR veel zin in en ga niemand kan mij meer stoppen om de 13e de hele dag te genieten in het argentijnse zonnetje! Ik ga daar zeker met Laura en Richard heen maar nog vele andere bekenden. Verder hebben we die dag waarschijnlijk iets geboekt voor de volgende dag wat een van de bruutste dingen in mijn leven wordt dus we hadden we te vieren! Dus s´avonds hebben we lekker gekookt en veel te veel eten gemaakt! Om half 12 waren we eindelijk klaar met koken en konden we eindelijk beginnen met eten. Gelukkig is Rich net als mij: er kan niet genoeg wezen dus hebben we 2 hamburgers, een steak en een worst op. Daarnaast nog groente met rijst en asperges. Uiteraard aangevuld door een heerlijk goedkoop wijntje (serieus zelfs de goedkope wijn is goed).

Donderdag de 4e werd een grote dag.. de dag van de grote sprong! Ik ging namelijk SKY DIVEN!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH!!!!!!! Wat een vette shit!! Met heel veel zin ben ik vroeg wakker geworden voor het skydiven, we werden namelijk al om 8 uur opgepikt. Aangekomen bij de drop zone bleek het erg hard te waaien. Niet ideaal om aan je parachuutje te hangen.. dus we moesten een uur of 3 wachten. Gelukkig was het wel mooi weer en was er een leuke kleine puppy aanwezig waar we mee konden spelen! Om een uur of 12 was het zover.. de wind was nog niet optimaal dus moest de zwaarste beginnen, en dat was deze grote jongen met zijn 90 kilo´s vies aan de haak. Hij wilde me gelijk in mijn harnas hijssen maar ik vond het nodig om eerst nog ff een kilotje lichter te worden. Ik was namelijk bang dat ik in mijn broek ging schijten dus toen ik in mijn harnas stapte was ik nog maar 89 kilo. Toen ging het toch echt beginnen. I hoefde alleen nog maar het vliegtuig in te stappen, 3 kilometer verticaal te gaan en weer verticaal naar beneden springen voor 1.5 kilometer. Zo simpel als het klinkt, zo simpel voelde ik me ook want ik was helemaal niet zenuwachtig.. ik zat nog steeds erg relaxt in het vliegtuig, voelde me ontspanne en (zoals regillio) tuur´de een beetje naar buiten.. Zelfs op het moment dat ik klaar moest gaan zitten bij de deur was ik nog ontspannen. Maar toen de deur eenmaal openging en ik zo over het randje naar beneden kon kijken begon ik de zwaartekracht en de wind te voelen. Ik moest op op het plateuatje gaan staan en kon maar amper mijn benen op het plateutje zetten. Op dat moment ging het nog redelijk maar toen die kerel achter me zei dat ik mijn benen moest buigen en ik helemaal geen gevoel meer had met het vliegtuig werd het wel echt eng! Ik bungelde gedome aan de buitenkant van een vliegtuig aan de buik van een of andere kale gek! Op een gegeven moment maar omhoog kijken en nergens aan denken tot dat die gaat aftellen. 3, 2, 1....... En dan 3 seconden van verbijstering en het raarste gevoel dat ik ooit gehad heb... en dan: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Wat vet!!!! Daar ga je dan met 200 km per uur!! Vrije val naar beneden! Wat een gekkenhuis! Geniaal gevoel, Geniaal sprong en Geniaal om die adrenaline door je lichaam te voelen gieren! 20/25 seconde lang schreeuwen, kijken en verbijstering! Wat bruut!! Dit was absoluut het vetste wat ik ooit gedaan heb en ga het zeker nog een keer doen als het op me pad komt! Maar dan iets hoger, dit was maar 3 km hoog en je vrije val kan maar tot 1,5 km.
Zie voor dit hele verhaal mijn bruutste youtube filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=yZSiyHoTKrI

Daarna heb ik richard en laura nog naar beneden zien vallen, zijn we naar huis gegaan en hebben daarna de nachtbus naar Rosario gepakt. Daar zijn we vandaag aangekomen, heb ik dit stuk geschreven en even met thuis geskypt. Hier weet ik nog niet wat er allemaal te doen is, maar ga ik in ieder geval wachten tot ik naar Buenos Aires ga. Daar heb ik namelijk een Appartementje gehuurd vanaf de 10e met een nederlands stelletje. Het moet een super luxe appartement zijn midden in Palermo (the place to be), met 2 slaapkamers, 2 badkamers, keuken, balkon, woonkamer, kabeltv+DVD ennnnnnn een jacuzzi!! Geniaal. Daar kan ik dus goed relaxen overdag want het nachtleven schijnt geweldig te zijn. Ik ben bang dat ik daar 10 dagen van ga genieten (van de luxe overdag en het nachtleven snachts) dus dan zal ik niet veel actieve dingen gaan doen maar ik heb er wel super veel zin in! 13e dus Creamfields in BA en de 16e weer een hoogtepunt in mijn leven: River plate – Boca Juniors!!!! ZIN IN BUENOS AIRES!!!!!!

Ps. TD....... Dit is pas een filmpje niet??
Ps. Suus.... Zoveel alcohol gaat er niet doorheen, door de hoogte in de Andes gebergte gaat het sneller dan je denkt! Thuis moet ik dus zelfs aanpoten om bas zijn tempo aan te houden! ;)
Ps. Oma.... Overgang gaat zoiezo makkelijk denk hoor.. ik kijk nu al uit naar de Ossenstaartsoep en de rooie kool!
Ps. Bart.... Sorry, 1e pleintje is Ron Jonker, 2e pleintje is Richard Muilwijk
Ps. Glenn..Wij moeten een keer daarheen om de perfecte foto te maken en onze Zzzzzoutoutfit tot zijn recht te laten komen!
Ps. Ruben.. Groeten terug van de mensen uit Chili. Je kon inderdaad zo in de Geezers vallen en ik denk ook dit mijn vetste omgeving + foto´s zijn geweest!
Ps. Saus.... FRUHSHOPPPEEENNNN!! AAAAAAAAHHHHH JAAAACK SPARROOWWWWW!!!!!!
Ps. Nick.... Verslag gelezen? Dus ik krijg nu 2 reacties van je? ;) een kleine 6 weekies vriend, dan zit ik achterop je motor!!
Ps. Bianca.. Ik kijk uit naar jou volgende verhaal.

• 05 November 2010 - 21:32

Daantje:

Geen foto's.... :( geen kerkjes... :( geen Derek...:( geen Pilar... :( maar wel een kicken filmpje op youtube :) kus van mij, Tim en onze Doerak!

• 05 November 2010 - 21:44

RJ:

Jezus derekie! Wat een belevenissen weer man!!

Zoals ignatius zou zeggen, respecttttt.... Het is nogal wat om met zo'n lang lichaam uit een vliegtuig te springen. Met jouw lengte ben je natuurlijk zo beneden!

Buiten al je prachtige verhalen om, ben je gelukkig niet vergeten om het belangrijkste in je verhaal te melden. RJ 1e pleintje, RM 2e pleintje.

Take it easy.. Tot over een poosje.

Gr. Van de boeselaere

• 06 November 2010 - 20:04

Igno:

rrreeeessspppeeeccct wil had het niet gered met zn gok in dat glas

• 07 November 2010 - 12:41

Rich Muiltje:

Yes,vierde!!!!
    Tot over 38 dagen.
    Van Nispen - Katwijk:
    4-2 weer 3 puntjes MZZL :-)

• 07 November 2010 - 18:42

Nick:

Derek!

Mooi man, ben trots op wat je daar allemaal doet! Fucking vet dat skydiven! En mooie vooruitzichten met river-boca en mooi feesie. Geniet er nog ff van want voor je het weet zit je weer hier.
    Hier lekker een zes punten weekendje trouwens. zat en zon 1 gewonnen, dus dat is lekker. Jou eerste wedstrijd bij zaterdag 1 kom ik je op halen op de motor, moet het wel droog zijn trouwens, anders sta ik weer een uur te poetsen;)
    Gozer, zie je over een maandje.
    Ciao

• 07 November 2010 - 20:29

AndyAndy:

Maatjeeee!

Het is weer zondagavond, dus dat betekend lekker op het bankie zitten, laptoppie op schoot, youporn checken en tot slot nog ff je reisverslag lezen.

Heerlijk verhaal weer en een mooi filmpie! Wat me vooral opviel in het filmpie zijn de twee pluspunten van Laura...

Veel plezier op je festival volgende week!

Lookin' forward to your next story!

Liefde uit de Zilk

• 08 November 2010 - 14:51

Glenn:

Heeee Derek!!

Mooi verhaal weer! En een supergaaf filmpie! Jeuzes wat vet!

En Buenos Aires is ook heel gaaf! Vooral dat appartement! Ben nu al jaloers.

Had je afgelopen vrijdag nog geprobeerd te bereiken via Skype maar dat lukte niet helemaal geloof ik....heb wel een half uur door die hoorn lopen schreeuwen in het spaans en nederlands maar je zei niks terug dus dat zal wel niet goed zijn geweest...

En die voetbalwedstrijd wooooooowwww wat cool! Igno wist mij te vertellen dat er in dat stadion 120.012 man in ging! Heel bijzonder! Doe je besten en word die 120.012e man! Je kan het! Veel plezier en neem voor een keer de Nighttrain in plaats van de Nightbus.

Kijk uit, en eet fruit! Dat is gezond!

Xx

• 08 November 2010 - 17:49

BartBart:

Lieve Derek!
    Heb die kale gek die je van achteren neemt ff geluk dat jij vantevoren was wezen kakken zeg! Anders was er denk echt 12 ons stront via jouw broekspijpen langs je oksels in zijn neus gelopen! Wat een kop joh toen je uit het deurtje hing!
    Nee serieus, echt een heel gaaf filmpie. De adrenaline barst er vanaf!

Had je trouwens al gehoord dat De Zilk er weer een knappe meid bij heeft? Ze woont op het eerste pleintje!

• 08 November 2010 - 20:00

William:

Igno ik drink geen wijn, 1 keer gedaan na het KB toernooi, pffff as a kogel! Derek doe ikbenjenaamffkwijt de groeten haha prwachtig.Mooie verhalen,!kusje hoi

• 09 November 2010 - 11:44

Ruben:

Daar is tie!!! Nice, nicer, nicerist!!! Ik heb zin om met je een biertje te drinken!!! Man van de wereld! x