Pacha,Boca,VEUL WATER en Braaaazieeeeeellll - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Derek Slot - WaarBenJij.nu Pacha,Boca,VEUL WATER en Braaaazieeeeeellll - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Derek Slot - WaarBenJij.nu

Pacha,Boca,VEUL WATER en Braaaazieeeeeellll

Door: derekslot

Blijf op de hoogte en volg Derek

27 November 2010 | Brazilië, Florianópolis

Het mooie leven blijft maar komen en komen.. Ik heb een week achter de rug waarvan ik kan zeggen: dit was de mooiste week van reis/leven. Ik ben bang dat ik dat al 21 weken lang heb gezegd dus zoveel waarde moet je daar ook niet meer aan hechten, maar feit is: Elke week geniet ik met volle teugen en bij elk stukkie dat ik schrijf denk ik, wat een geweldige dingen heb ik weer gedaan en gezien!

Vrijdag avond kwamen rich en laura langs om met ze allen te eten, lekker een paar bieeertjes, wijn en rum te kopen. Zoals altijd werd het erg gezellig, zoals altijd werden we erg dronken en zoals eerdere keren moesten we laura naar huis dragen. Deze keer was ze wel erg koppig en duurde het zeker een uur. Rich en ik twijfelde niet en gingen toch maar naar een club genaamd Cocoliche. Letterlijk en figuurlijk Underground club: het is in een kelder. Met lekkere muziek en maar een paar lichten. Voor de rest niets. Ik voelde me ouderwets amsterdams thuis. Helaas had Laura ons uitgeput en hebben we maar een paar pilsies gedaan en zijn moegestreden naar huis gegaan. Wel weer een leuke avond gehad in het Nachtleven van Buenos Aires.

Zaterdag was het verhuisdag. Ik moest er om 13.30 uit en op zoek naar mijn oude hostel. Die stond nog mooi op zijn plaats. De rest van de dag mijn verslag eindelijk geupload en uitgerust voor het bruisende nachtleven! Het blijft zaterdag en Pacha stond op het programma. Dan kan je mij met geen ketting thuis houden! Pacha: een dure club voor het rijkere publiek of voor de mensen die veel geld over hebben voor een club met goede muziek en een goede sfeer. Het viel me een beetje tegen hoe mooi het was, de dansvloer was Basic, de VIP area was niet bijzonder, maar er was ook een buitenstage, zodat je een lekker festival gevoel kreeg en de muziek maakte alles goed! Ik heb in 20 graden staan dansen, onder de volle maan, met een lekker deuntje, mooie mensen en een pilsie in me hand! Beter kan het niet. Ik voelde me helemaal thuis, Het was op en top derek en iedereen heeft daar van kunnen genieten. Ook Wayne, een kerel uit Ierland. Na ff ouwehoeren bleek hij Nederland beter te kennen dan een Nederlander! Hij kent De Zilk!!! Toen ik dat hoorde werd ik even gek en toen bleek dat hij een jaar of 12 geleden bij Van Haaster heb gewerkt ging ik uit men plaat! Ik heb daar gewerkt en misschien heeft die nog wel met mijn maatjes gewerkt. Ik weet niet zeker of die bij Van Haaster in Vogelenzang heeft gewerkt of bij onze Van Haaster maargoed... hij zei dat er veel turken werkten en ik weet dat er bij Dickie veel turken werkten! Goeie kans dus. Maargoed.. verder een top avond gehad en ik kon bij thuiskomst mooi aan het gratis ontbijt beginnen!

Zondag niet veel gedaan en mezelf voorbereiden op weer een hoogtepunt van mijn reis. Een thuiswedstrijd van Boca Juniors! Om 4 uur moesten we verzamelen en om 7 uur zou de wedstrijd beginnen. Een beetje zenuwachtig was ik aan het warmlopen naar het stadion waar natuurlijk eerst nog een shirtje gekocht moest worden! In het stadion hadden we nog genoeg tijd om te kijken naar een voorwedstrijd van Boca u21 – Arsenal u21. Boca overtuigend gewonnen en ondertussen naar de voorbereidingen gekeken van de boca supporters. Dat beloofde veel, ze zijn zeker een uur bezig met alle LANGE VLAGGEN op te hangen! Ik begon steeds meer zin te krijgen in het moment dat de spelers het veld opkomen en het los gaat. En los ging het!!! Allemachtig wat prrwwaaachtigg, wat een vuurwerk, wat een gejuich! Kippenvel momentjes! Het niet helemaal volle stadion begint te zingen kan je achterblijven en wil je gewoon meedoen. Helaas is de tekst een struikelblok maar met een beetje fantasie kan je er wel wat van maken! Veel verder als: ´eeeeuhhhjjj bocaaaa´, ´Vaaaamoosss bocaaa´ en ´Daaaleeeeuuhhh daaleeuhhh eeeuhhh´ kwam ik niet.. maargoed dat maakt ook geen moer uit.
De 1-0 kwam als een duuvel uit een doos, ik had gehoopt op een ontploft stadion met mensen die massaal naar voren rennen en de hekken in klimmen. Helaas was iedereen een beetje verrast en gebeurde er niet erg veel. Vlak na rust viel de 1-1 en was het 1 seconde rustig...... daarna begon iedereen nog veel harder te zingen dan daarvoor. Normaal wil je geen tegengoals zien, maar dit was super mooi om te beleven hoe de suporters achter hun team staan en hun team steunen! Het bleef lang 1-1, de wedstrijd was niet erg best. Boca was wel beter en begon kansen te krijgen. Een kwartier voor het einde begon het publiek hun team naar voren te duwen en niet met zinnen als: ´schop die leren knikker van veuren!´ maar uit volle borst met het hele stadion tegelijk de vetste liederen te zingen! Je kon merken dat het team dat oppakte want niet veel later kwamen de grote kansen en de 2-1!! Wat een adrenaline als je iedereen los ziet gaan! Geweldig!!!
Hopend op nog een doelpuntje werden de 94 minuten volgespeeld maar werd er niet meer gescoord. Helaas maar een geweldige ervaring rijker gingen we met voldoening naar het hostel! Daar heb ik niets meer gedaan behalve met mijn vrienden Simon en Vi nog wat gedronken. Na 7 nachtelijke uitstapjes in 7 dagen heb ik wel even genoeg gehad voor de komende weken en ga ik weer mak an doen!

Maandag stond mijn bus naar Iguazu op mij te wachten. Een 18 urige busrit over het vlakke land van Argentinie. Ik dacht terug aan mijn tijd in de Andes gebergte waar ik ongeveer 4 maanden midden in heb gezeten. Fantastische busritten door de mooiste gebergten!! I miss the Andes.. maar tegelijkertijd ook gedacht aan het vlakke Nederland.. I miss Nederland.. Gelukkig ging ik naar een hoogtepunt in mijn hele reis. Duizend duizend kuub water 80 meter naar beneden zien vallen is niet niks! Daar kan je wel een dagje voor uittrekken. Aangekomen in het dorpje heb ik voorbereidingen getroffen, de hele dag in de zon gezeten en zitten voorgenieten voor wat komen gaat. S´avonds Avatar gekeken voor de 12e keer, dat me altijd een fijn gevoel geeft omdat Es en ik die samen hebben gekeken.

Woensdag vroeg wakker geworden en op naar de watervallen! Rennen, Rennen want ik wilde ergens op een goed plekkie zijn waar ik rustig mijn Act kon gaan uitvoeren voor de pleebekshow. Want jaaaaahaaa, deze jongen heb gewoon meegedaan aan de VN pleebekshow! Een goed plekkie was helaas moeilijk te vinden, en een rustig plekkie was nog moeilijker te vinden. Uiteindelijk maar schijt aan alles, mijn tekst op een hekkie plakken, sambaballen erbij, camera aanzetten en daaarrr gaan we... 3,30 minuten volledig voor lul staan met je sambaballen, dansen op muziek die niemand hoort voor een tekst die nergens op slaat en waarvan de mensen misschien dachten dat ik aan het protesteren was ofso.. en er waren veel mensen.. gedomese.. maargoed, we hebben alles over voor de pleebekshow en helemaal voor voetbalkamp dus vooruit met die geit! (Was ik maar als een geit, dan had het met helemaal niets geinteresseerd!) Maargoed.. ik heb het overleefd was redelijk tevreden.. tekst weg halen, behalve 2612 want daar moet iedereen van kunnen genieten.. En dat hebben veel mensen kunnen doen want aan het eind van de dag kwam ik terug en hing het er nog steeds! Haha!
Na deze show maar gaan doen wat normale mensen doen: rond lopen, genieten van de mooie watervallen en veeeeuuull foto´s nemen! En dat was nodig ook. Het was zoo ongelofelijk indrukwekkend om zoveel watervallen te zien. Normaal gesproken is het bijzonder als je er 1 ziet, maar dit zijn er weet-ik-het-hoeveel en weet-ik-het-hoeveel water wat naar beneden komt denderen! Elke waterval had wel iets moois en vanaf elke waterval kon je weer een mooi plaatje schieten! Smiddags begon het zonnetje door te breken dus had je bij bijna elke waterval nog een mooie regenboog die het plaatje compleet maakte! Ik heb de hele dag met mijn mond open rond gelopen en de mooiste dingen gezien die ooit heb gezien. En ik had the best for last bewaard want ik moest nog naar The Devils Throat! Een lang eindje lopen over de bruggen waar je al het water vandaag ziet komen, geen idee waar het allemaal vandaan komt maar het is er.. en dan zie je een wolk van water uit de grond komen ergens, en dat is het The Devils Throat! Wat een Baas die Duuvel en zijn keel. De hoeveelheid water die je daar naar beneden ziet storten, dat zie je nooit meer!! Gedomese wat ik heb ik daar van staan genieten. Zeker een uur heb ik vol verbijstering gekeken naar het grote gapende gat waar het water in valt met een mooie heldere regenboog erboven. Om 5 uur moest ik weggesleept worden en ben ik na een van de mooiste en leukste dagen in mijn leven naar het hostel gegaan. Gegeten en lekker geslapen.

Donderdag moest ik de bestanden sturen voor de pleebekshow. Dat duurde een eeuwigeit! Daarna nog wat geporreld en heb ik de bus gepakt naarrrrr... BRAZIEEEELL...... jalalalalalalala jalalalalalala jalalalalalalalaaaaaaa BRAZIELLL!!!!
Florianapolis is een kuststadje waar ik kan surfen, chillen en helemaal niets kan doen behalve genieten! Zo zien mijn laatste 2,5 week er waarschijnlijk uit, zodat ik jullie nog lekker jaloers kan maken met 35 graden, een cocktail aan het strand en een bruine hasses als ik terug kom!! Haahahaa!!

Vrijdag pas laat aangekomen na een lange busrit. Helemaal kapot en heb bijna geen oog dicht gedaan in de bus. Wel wat leuke mensen leren kennen in de bus en daar ben ik aan het eind van de dag nog even mee naar het strand gegaan. Het was helaas erg bewolkt maar het strand zag er veelbelovend uit. Wit zand, blauwe zee, surfers op de golven en mooie groene bergen aan alle kanten. Nog even een stukkie hardgelopen door het mulle zand en weer terug naar het hostel. S´avonds nog even een bieeetje gekocht in het hostel en om een uur of 12 naar bed gegaan.

En vandaag is het zaterdag 27 november 2010. en kom ik over 18 dagen al thuis!!

Ps. Bart bart.. goed bezig jongen, het mooiste wat er is: zuipen met de Gozo´s
Ps. Muiltje.. Is er zaterdag de 18e nog een wedstrijd? Zin om te voetballen!!
Ps. Kierie.. had ik al gezegd dat carl cox me een beetje aan je broer deed denken? Pretbek+speknek
Ps. Andyandy.. er moeten meer avondjes met Bart Poolman in NW komen. Ik vind dat we elke week een nieuwe MysteryGast moeten uitnodigen om met ons mee naar Nwijk te gaan.. zo houd je het elke week spannend en leuk!
Ps. RuBren.. we gaan snel een bierjje kooopen in damsko waar je geen rare regels heb!
Ps. TD.. Ik zou jullie graag op de hoogte willen houden van mijn avonduren maar youtube is veel te traag hier!!
Ps. Tok.. Maakt niet uit waar ik ben vriend, altijd jezelf blijven wezen!
Ps. Will.. voortaan moet je bij mij ook naar Dennis Roelefield AKA Neeeujjj AKA Carl Cox luisten. Ik wil vliegend hert!!
PS. Aai.. is ome co niet die kerel die met zen pik een karper kon vangen?
Ps. Glenn.. wat is Airfield?
Ps. Bianca.. ik heb de jonge gijs smit weer gezien in het boca stadion, 2 geweldige filmpjes van hem genomen. Zo was gijs ook toen hij voor het eerst mee ging op voetbalkamp...
Ps. Effa.. dikke kus terug!
Ps. Saus.. ahhh likkie op Pixxie zen neus!!

sorry geen tijd meer om de foto´s te uploaden..ik moet namelijk naar het strand!!!! Hahahahaha... die fotos komen vanavond/vannacht/morgen.. (wel super mooie van de iguazu watervallen dus kom nog een keer terug en check de foto´s)

  • 27 November 2010 - 13:03

    Ruben:

    Dirks dirka!! Heb je verhaal weer lekker met een kleine kater op de schouder!! Geniet van de laatste dagen jongen.

    We hebben trouwens niet de jury kunnen overtuigen gister, maar het zag er geweldig uit!! Tot snel in Amsterdam!

  • 27 November 2010 - 13:48

    Thijs:

    Derekie! Mooie verhalen weer! Je filmpjes op de pleebekshow waren echt super en alles was super gelukt! Ik neem aan dat lieve moeder Theer het filmpje van ons optreden al heeft gestuurd? Na het zien zul je vast net zo verbaast zijn als ik ben en wij allemaal zijn dat we gewoon naast de prijzen gegrepen hebben! :s Veel plezier nog in je laatste dagen en rust maar ff lekker uit :P..

  • 27 November 2010 - 15:49

    BartBart:

    Lieve Derek!
    De pleebeksjoo was echt super gaaf! Alles lukte en je filmpies waren echt heel gaaf! Als je youtube bekijkt hoor je ook hoe gaaf het publiek er op reageert. Bij deze wil ik dan nog even Fer Pompe, John van Berkel en natuurlijk de rest van de AC bedanken voor de medewerking! Helaas vielen we niet in de prijzen. Als je het filmpje gezien hebt weet je natuurlijk meteen dat dat onterecht is. Wij hebben in ieder geval genoten! En het publiek ook. Er waren er zelfs een paar die zeiden dat ze er helemaal emotioneel van werden toen ze jou zagen! Maar goed, ik ben trots op onze neergezette prestatie!
    Geniet van je laatste paar weken maatje! Wat is trouwens je reisplan in Brazilie? Ga je nog naar Rio?
    Knuffel uit de PieDjee
    XOXOXO Bart

  • 27 November 2010 - 20:07

    Kierie:

    Lieve Langerd!

    Bedankt voor je geweldige optreden en sorry dat ik het verklapt had van tevoren. Klein foutje van mij.

    Dennis Roelefield is trouwens niet meer zo heul spekkig. We zijn massaal aan het diëten geslagen met de hele familie. Maar ik geef het even aan hem door. Toch weer een mooie bijnaam :)

    Geniet nog lekker van de 18 dagen die je nog hebt!

    Kus!

  • 28 November 2010 - 11:58

    Rich Muiltje:

    Eej Derek.Ik weet niet of er de 18de een wedstrijd is maar........ik denk dat jij toch de eerste paar wedstrijden moet vlaggen(geen geintje).
    Tot over 17 dagen!!
    Gr Ries

    p.s Gisteren met 1-3 verloren,niet best :-(

  • 28 November 2010 - 15:14

    AndyAndy:

    Maatje!

    Deed me goed om je in levende lijve te zien vrijdag! Gelukkig was ik niet de enige.

    Mooi verslag weer. Goed om te lezen dat jij elke week weer de mooiste week van je leven meemaakt;)

    Ik ben er ook zeker voor om elke week een mystery guest mee te nemen naar nw! BartBart is bijdeze geen mystery guest meer maar een zeer gewaarde special guest!

    Rust lekker uit op het strand van Brazil en we zien je over een stuk of wat nachies!

    Liefde

  • 28 November 2010 - 15:35

    Nick:

    Yo lange!

    Ik ben niet bij de pleebekshow geweest, maar heb wel het filmpie gezien en het zag er echt gruwlijk uit! Dat shirt is misschien een ideetje om volgend jaar voor al die ventjes op voetbalkamp te laten maken.
    Ik heb van het weekend met me neefies en nichies heel dusseldorf ff onder tafel gezopen. Zeuuuuu, gloeiwijn met amaretto, daar ga je van achteruit hobbelen jongen!
    Chill jij hem nog ff de laatste dagen, en ik hoor wel op het nieuws hoelaat je aankomt;)

    x

  • 28 November 2010 - 20:12

    Timo:

    Goed om je te zien tijdens de pleebackshow! Bijna net alsof je er echt was! Alleen dat was je niet anders had ik je wel op de tafels zien dansen met je lange lichaam en een beetje skreeuwen en had je het feestje nog mooier gemaakt.

    Tot snel!

  • 29 November 2010 - 07:36

    Bianca:

    Hoi Derek,

    Geweldig optreden vrijdag avond. Het was super. Ik als wedstrijd secretaris heb even gekeken of het Zaterdag 1 moet voetballen op 18 december. Er staat nu nog niks op het programma. Ook het Zaterdag 2 en de Veteranen hoeven niet.Jammer voor je had net even een lekkere binnenkomer geweest. Op zondag speelt er helemaal niemand dat jij toch geen pech heb. Misschien kan je nog wel met de A mee doen. Zij spelen tegen Docos als dit tenminste doorgaat. Het vriest hier op het moment dat ik dit schrijf nog steeds 3 graden. Koud hoor dus geniet nog maar even van dat lekkere zonnetje en tot over 16 dagen.

  • 29 November 2010 - 09:55

    Heuuu Derek Heb Je O:

    oit zo'n lang zin gezien die gewoon doorloopt? Ikke nog niet dus waarom niet he ;)

    Jeuzes wat was de pleebackshow vet! Er zijn nog steeds mensen die in de waan leven dat jou act live was....wat natuurlijk wel weer leuk is!

    Het gaat nu opschieten nog 2.5 week en dan ben je weer in t Zilkie! Ik heb van Wayne vernomen dat hij de nieuwe eigenaar wordt van Pompe's Smikkelbar, dus je zal wel bij hem in het vliegtuig zitten. Kan je hem meteen bijpraten over de bhamieballs, nasieballs en liehenbouts!

    Boca klinkt ook vet! Was ouwe rot Riquelme nog van de partij? Of ging die liever suipsuip in de Pacha?

    Veel plezier nog Brasil! Kijk uit en doe je ding! Als je naar nou naar Rio gaat, moet je vragen de Lingeu Us Ciuentas Ingca Osque, hier is LUCIO ooit gescout, misschien dat je nog wat leuke talenten tegen komt voor de jeugd van van nispen! Have fun Baby!

    Xxxx Glenn

    Ps: Wat is een Airfield, nou dat ga ik nu niet vertellen! Maak maar wat foto's als je over twee weken naar je vliegtuig toe gaat, dan krijg je vanzelf antwoord op je vraag...

  • 30 November 2010 - 13:24

    Izzeh!:

    AAAAH!!!
    Dr heeft een vlinder op je hand gepist! Pffff wat een vet dat filmpie op de pleebekshow! Kreeg heeeul erg heimwee naar je tijger! Nog ff genieten van je laatste weekies daar en dan krijg je genoeg gozoonlove :D
    We zien je snel !:D

    Liefde!

  • 30 November 2010 - 13:47

    MvHaast:

    Derekk!!

    lekker verslag weer, en ik heb genoten van je optreden! geweldig opgezet haha

    We hebben aardig wat nationaliteiten gehad bij ons thuis, die Ier zou dus zomaar kunnen :P Ik zal m'n vader eens vragen of ie hem herkend.

    Geniet nog lekker daar in Brazilie en vooral nog van het weer, want als je weer terug komt straks kun je meteen je schaatsen onder binden, wat natuurlijk ook wel weer wat heeft! :)

    Maatje, gegroet!

  • 30 November 2010 - 20:31

    William:

    Prwachtig die sambaballen haha, mooi om te zien man. Alleen we moeten ons Jiskefet virus verspreiden, want hoeveel mensen er aan mij gevraagd hebben wat 2612 betekent. Haha gewoon vraagtekens uitgedeeld en gelachen. Geniet nog ff Brazilie. houuu doooeeeii
    ps blijf maar lekker daar want het is hier kacheltje zeiltje weer.

  • 01 December 2010 - 16:28

    Suus En Bas:

    Neefie!!

    BimBamBeieren
    In dit mandje zitten geen eieren
    Wat is er aan het handje
    Kijk maar gauw in je mandje!!!!

    JAJAJAJA HET IS ALWEER BIJNA SINTERKLAAS!!!!! dus we zijn alvast opa zijn gedicht aan het oefenen..

    We zullen je wel missen hoor 'Lange Dweil' met het sinterklaasritueel aan de middenweg, maar wij nemen je 'S' wel mee;)... Hahaha

    Maja zo te zien ben jij je ook niet aan het vervelen.. Die foto's van de watervallen zijn echt te gek!!!! En het zal in het echt nog wel veel mooier zijn..

    We zullen je ook missen met het stappen na Sinterklaasavond.. Want wat was dat gezellig met zijn allen, dat moeten we snel weer doen als je terug bent!!!

    Maar volgens mij kan geen een feestje tippen aan de feesten die je daar beleeft. Iedere dag tot laat naar de mooiste festivals met de beste muziek, wat wil Derek nog meer..

    We zijn hier in de polder aan het aftellen totdat je weer thuis komt. Nog 14 dagen en dan is het zover.. Nog wel genieten van die laatste 14 dagen he!!!

    XxX van je lieve nicht en je grote neef!!!


  • 01 December 2010 - 20:03

    Rich Muiltje:

    Moggé Derek.Leuke foto's(dat jij nog tijd hebt om te fotoshoppen)!!!
    Tot over twee weekies,HIEPHOI :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Derek

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 135382

Voorgaande reizen:

28 Juni 2010 - 15 December 2010

Surfen,Samba,Sun,South-America

Landen bezocht: