Feestje,Paarden Carnaval,Binnenstad - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Derek Slot - WaarBenJij.nu Feestje,Paarden Carnaval,Binnenstad - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Derek Slot - WaarBenJij.nu

Feestje,Paarden Carnaval,Binnenstad

Door: derekslot

Blijf op de hoogte en volg Derek

04 Augustus 2010 | Colombia, Medellín

Beschte Menschen!!
Maandag is week 5 alweer van start gegaan, nog 19 te gaan (als ik martine der calculatie mag geloven). Maar voor maandag is er natuurlijk al een hoop gebeurd!

Vrijdag had ik dat feestje van Santiago, de colombiaan die ik heb leren kennen hier. Het was in een huis van een vriend van hem en we moesten daar met de taxi naartoe. Daar aangekomen bleek dat het een super mooie ´mansion´ is! op een berg, heel mooie tuin, zwembad, goeie muziek installatie.. dus dat beloofde een mooie avond te worden. De mensen druppelde langzaam binnen en gingen nog even zitten. Helaas kwamen ze niet meer omhoog dus was het meer een zit feestje dan een dansfeestje. Ondanks dat heb ik wel een leuke avond gehad, veel leuke mensen ontmoet en genoeg troep door elkaar gedronken. Wat zijn die Colmbianen vriendelijk en gastvrij zeg, daar sta ik echt van te kijken!

Zaterdag een beetje uitgeslapen en met de 3 australiers en 2 ieren naar de paardenparade gegaan. Erg indrukwekkend hoeveel paarden er daar langskomen. Duizenden paarden, bestuurd (het zijn net fietsen) door dikke colombianen die denken dat ze heel wat zijn, door kleine kinderen, door oude vrouwen die door hun uitstraling en siliconen er toch nog redelijk goed uitzien, door mensen die tijdens de carnaval niet zouden misstaan, door mensen die nergens zouden misstaan (lees: de vele ongelooflijk mooie vrouwen).
Daar de hele middag gestaan, met een biertje in de ene hand en de camera in de andere hand. Vele foto´s gemaakt, maar ik was ook regelmatig het slachtoffer van schietgrage colombianen. Ze hadden natuurlijk nog nooit zon mooie knappe lange gringo gezien, en moest ik mijn capaciteiten als fotomodel maar weer tevoorschijn toveren! ;-)
Na met heel veel gastvrije en vriendelijke colombianen te hebben gepraat (of geprobeerd te praten = spaans+bier = pfff) kwamen we toch een keer de profiteurs tegen. 3 dronken gasten gaven ons ieder 2 biertjes (ik was ondertussen nog met 1 ausy overgebleven). En vertelde de ausy later dat wij hun een fles rum moesten geven. De ausy sprak Nada spaans dus zei ja. En ik kon het niet meer recht breien dus hebben we ze een fles rum gegeven en zijn maar weg gegaan omdat het uiteindelijk wel een beetje raare gasten waren.
Daarna nog naar wat pleintjes geweest, nog een aardig ventje gesproken en wat gegeten. de ausy was te moe om te verder te gaan, maar wist de weg niet naar het hostel.. dus ben ook maar naar het hostel gegaan.

Zondag ontspannen gedaan, en smiddags met Santiago en zijn vriendin op een terrassie zitten zuipen. was erg gezellig uiteindelijk dronken naar een concert gegaan wat nog een kwartier duurde, en naar een ´echt colombiaans´ feestje van de moeder van een vriend van hem gegaan. Maar toen we daar aankwamen was het feestje afgelopen.. haha.. lekker..

Maandag uitgeslapen, rustig aan gedaan, het vervolg van mijn reis ingepland en smiddags naar de stad gegaan om slippers, een pet en een muts te kopen. Komt er opeens een oude colombiaanse vent, met ongeveer 3 tanden in zen bek, naast me lopen. Hij begint engels tegen me te praten en allemaal dingen uit te leggen over het plein waar ik op was.. Hij bleef me maar dingen aanwijzen en wilde me de hele stad laten zien, ik vond het wel een grappige vent dus ik liep maar achter hem aan, en wat die zei was ook nog redelijk interessant. Ik had dus een personal guide op men pad gekregen en heb ik nog wat cultureels van de stad meegekregen! Uiteindelijk op een plein terecht gekomen met allemaal grappige beelden. We zijn zelfs nog een museum in geweest!! (wat?¿?) Maar de beelden waren veel leuker! Die vent moest van mij elke keer bij het beeld gaan staan. gewoon... omdat die een mooie kop had! erg leuke foto´s geworden!
Die vent was zo gek als een deur, bij elke mooie vrouw die langs liep begon die zowat te gillen en te hyperventileren. Ik kon er wel om lachen maar de vrouwen vonden het minder leuk (ook al dacht horatio dat ze het wel leuk vonden haha)
Daarna nog langs wat hoeren gelopen, naar de casino´s van zen zus geweest, de verf winkel van de broer van zijn schoonbroer en hij wilde perse nog proberen om wat slippers voor me te regelen maar ik was veel te moe, en werd hem ook wel een beetje zat dus ik heb hem maar afgewimpeld met 2000 pesos (ongeveer 1 euro)
S´avonds wat gegeten en wat gedronken in het hostel, daarna nog geprobeerd om te stappen met wat mensen maar maandag avond is niet zon vruchtbare avond in medellin. dus ik ben maar om 1 uur naar bedje gegaan.

Dinsdag naar een of ander waterpark geweest met wat mensen.. was best grappig maar door mijn voetbalkamp ervaring moet het wel een heeeel goed waterpark voordat ik onder de indruk ben.. S´avonds met Santiago en een vriendin van hem Sushi wezen eten. Had het in nederland nooit op maar heb hier heerlijk zitten eten voor een kleine 7 euro. (inclusief een pilsie)

En vandaag is het woensdag.
Doei!

• 04 Augustus 2010 - 16:30

Jos Smit:

derrek wereld tijd zo te zien, sommige foto's wel wat onscherp, trillend handje van zoveel moois.

moeten beste kip hebben daar, aan de meiden te zien.
    geniet ervan,

de blanke van gobbel

• 04 Augustus 2010 - 18:48

Rich Muiltje:

Eej Derek,weer leuke foto's ;-) Hopelijk maak je nog meer van dit soort foto's(ik hou van paarden) LATERRRrrrrr.

• 04 Augustus 2010 - 21:03

William:

Ik vind die horatio een mooie baas, neem hem mee naar Nederland!Mascotte voor zondag 2, win je alle wedstrijden mee, en je hebt gelijk een bier opener! Geniet ervan Derek! HOUUUUUUUUUUUU DOEEEEIIIIIIII

• 04 Augustus 2010 - 21:51

Igno:

ressspect

• 05 Augustus 2010 - 08:23

Ruben:

Horatio is een koning, wat hilarische! Wat een vrouwe joh!!!!

Nice one! I like!

• 05 Augustus 2010 - 13:33

Daan:

Topper dat kerkje!! x

• 06 Augustus 2010 - 07:27

Suus En Bas:

Zo te zien heb jij duidelijk je ogen uit gekeken tijdens de paardenparade..Maar dan naar heel iets anders dan de paarden...... (zou Bas ook doen trouwens;))

Die Horatio, wat een mannetje zeg.. Maar dankzij hem wel weer wat geleerd op je mooie reis..

Hoe staat het trouwens met je Spaanse les? Of ben je naar Duitse les overgestapt? (Beschte Menschen!!)

• 07 Augustus 2010 - 14:19

Stom:

Lekker mooie foto's! Die zeggen veeeul meer dan al je mooie woorden. Wat een mooie paarden daar zeg, zullen de manegemeides in nl jaloers op zijn:)

BigTime!

• 07 Augustus 2010 - 16:07

AndyAndy:

Heerlijk verhaal weer Derek en mooie picca's! Ter nagedachtenis aan jou hebben wij als GoZoo zijnde ook maar even 4 dagen in een hostel vertoeft en het was GENIAAL!! Maar niet zo geniaal als alle avonturen die jij daar beleeft. Enjoy!

Loveulongtime(L)

• 08 Augustus 2010 - 12:18

Daan Gozo:

heei durka!

thanks voor je felicitaties, jij denkt potdommes ook overal aan.. halve liets waren top en ik zie dat jij jezelf ook niet aan het sparen bent, lekker! Vorig weekend nog naar Rockit geweest en jij was er ook een klein beetje bij, ik heb het bewijs nog ergens. Op de foto met een dolfijntje:D pff wat een meides!

xje

• 12 Augustus 2010 - 09:38

Thijs:

haha! GUITIGE KOP! (L)u ;p

• 12 Augustus 2010 - 12:47

Stuitje :

heb ze gevonden grote vriend.....
    hatzeeeehh