Mozaieken, reggeaton, The Rock, off day,active day - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Derek Slot - WaarBenJij.nu Mozaieken, reggeaton, The Rock, off day,active day - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Derek Slot - WaarBenJij.nu

Mozaieken, reggeaton, The Rock, off day,active day

Door: derekslot

Blijf op de hoogte en volg Derek

08 Augustus 2010 | Colombia, Medellín

Buenas Dias! Bedankt iedereen voor de vele leuke reacties.. Waarschijnlijk gaven de fotos daar extra aanzet toe, ik ga de dames uit medellin niet meenemen..ik heb thuis de mooiste vrouw van de wereld op me wachten dus wat moet ik met 2e keus? Ik ga wel een poging wagen om Horatio mee te nemen! Vandaag is mijn laatste dag in Medellin. Ik Pin zometeen een stuk of wat flappen en ga de stad in om een voetbalshirt te kopen. Maar vooral om even rond te dwalen en te kijken of Horatio opeens weer naast me staat.. De rest van de flappen geef ik dan aan hem om een ticket te boeken naar Van Nispen 2!

Woensdag ben ik met Santiago (waarbij ik kan blijven pitten) en zijn vrienden en vriendinnen de bergen in gegaan. Daar worden namelijk de bloemen mozaieken gemaakt die de mensen op hun rug dragen. Ik had gehoopt nog wat rozen velde te zien maar dat zat niet mee.. Uiteindelijk draaide het zoals gewoonlijk bij de colombianen uit op een zuip festijn met hun favoriete liquer: Aguardiente (soort van sambuca). Naast het zuipen wel een super mooie omgeving gezien, interessante dingen gehoord en gezien over het maken van de mozaieken, en gelachen omdat er 2 comedianten aanwezig waren. S´avonds zijn we de hele stad door gereden om naar een festival te gaan van J Balvin! De reggeaton held.. Was erg druk, erg veel dronken mensen, en erg veel starende mensen naar de 2 koppen grotere gringo.. In het begin vond ik het niet zo erg, maar ik begin er nu wel een beetje moe van te worden..Al die kleine opdonders die me aan staren, ik lijk gedomese wel een circus atractie af en toe.
Maargoed, heb het erg naar men zin gehad..De Guado (aguardiente) heeft zijn werk goed gedaan.

Dus dat was de volgende ochtend ook te voelen. Er stond een hele mooie dag op het programma. Ik ging in men eentje naar een plek wat een super mooi uitzicht zou moeten hebben, en dat bleek ook waar te zijn. Voor dit uitzicht moet je eerst 650 traptreden trotseren, maar dat is het waard, zelfs met een kleine kater! de 650 traptreden zijn aangelegd tegen een grote rots van 220 meter hoog. super vet als je komt aanrijden of er geweest ben dat je dat hoge rare ding ziet staan.
Zie voor een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=M1r9Zvn9AG0

Daarna wilde ik naar een klein dorpje, wat typisch colombiaans moest zijn met veel muurschilderingen.. omdat ik daarheen wilde vroeg ik in een bus of die naar Guatape ging. Ze bleken daar heen te gaan maar het was een Klas die als afsluiting van het jaar dezelfde trip deed. ze vroegen of ik mee wilde en ik vond dat prima uiteraard! het was een klas met kinderen van 15 tot 17 jaar, maar er zat ook een vrouw van 44 bij en een hippie van 28. Het was erg gezellig maar achteraf bleek het een beetje uitschot te zijn. Iedereen, zelfs de lerares, zat vol gas aan de Aguardiente. Niemand kon engels praten behalve de lerares, in het begin ging de communicatie best goed maar toen iedereen dronken begon te worden werd het uitschot redelijk vervelend. Ik had het niet meer zo naar men zin, maar het was wel interessant om mee te maken dat zelfs de lerares op een schooltrip gewoon aan de sterke drank zit!

S´avonds ben ik samen met Santiago en zijn vrienden uitgeweest. Eerst naar een cabaret festival, ik verstond er geen reet van natuurlijk maar was best leuk om te zien. later naar de grand van Medellin.. daar niet echt een bar in gegaan maar meer op straat gezeten, bier en aguardiente gedronke, beetje ouwehoeren met jan en alleman en om 4 uur naar huis..

Erg leuke dag gehad dus!

Vrijdag had ik een zware off day, ben ik alleen het appartement uitgegaan om de vieze mcdonalds van hier mee te maken. en s´avonds Borat met spaanse ondertiteling gekeken, dus nog wel wat nuttigs gedaan: spaanse les van borat gekregen!

Gister wilde ik de schade een beetje inhalen en veel dingen doen. Ik ben sochtends eerst met de kabel metro de bergen ingegaan van medellin. Daar ga je over de arme wijken heen van medellin en kan je goed foto´s maken zonder bang te zijn dat je camera wordt gejat. Het was echter super druk dus ben niet helemaal naar boven geweest. Daarna mijn reismaatje uit Brooklyn opgezocht om samen naar de antieke auto parade te gaan. Helaas waren we elke keer net te laat en hebben we de middag benut met het achtervolgen van de parade. Ik had sochtends wel al een glimp opgevangen.. daarna gechilld, mensen gekeken en wat pilsies gedronken in een mooi park/plein.
Daar kwam ik op het geniale idee om savonds even bij het stadion van medellin te kijken. Het Ajax van Medellin moest daar een competitiewedstrijd spelen. Zo gezegd zo gedaan, en het bleek dat de kaartjes maar 4 euro kosten. En dan zit je nog in het bruutste vak ook! geniaal! Jammer dat niet het hele stadion vol zat maar hoe die mensen met zen alle te keer gaan! super!!! Ik heb hele vette filmpjes achter elkaar gezet op youtube, en ik heb ook de 1-0 vast kunnen leggen op video!! Helemaaal SUUPPPPP!!!
check: http://www.youtube.com/watch?v=Ky05LiFwmLI

Vandaag is de Bloemen / mozaieken parade.. De mensen dragen de mozaieken op hun rug, en ze schijnen ongeveer net zo groot te zijn als onze normale mozaieken. sommige wegen 70 kilo!!! potdommes, ik vind mijn backpack van 17 kilo al te zwaar!!
Daarna wil ik naar de volgende stad want het festival is afgelopen hier.. Pereira of Manizales is de volgende stop! Daarna wil ik zsm naar Ecuador.. maar niet zonder de nodige mooie dingen te hebben gezien uiteraard!

Tot over een klein weekje denk..
Hasta la Bista

Voor de geinteresseerden: ik heb alle fotos die tot nu toe nog niet in een album staan weer in online gezet:
http://www.mijnalbum.nl/Album=3ZLQOJ4Y
http://www.mijnalbum.nl/Album=4MOQB8UZ

  • 08 Augustus 2010 - 18:32

    Ruben:

    Nice one!! Ajax heeft 2-2 gespeelt, maar dat wist je waarschijnlijk al. Ziet er weer sjiek uit man. Filmpjes op youtoep zijn vet!! De groeten ook van Marcella!

  • 08 Augustus 2010 - 19:29

    Izzy:

    Aaaah Durk! Mooi Mooi Mooie verhalen! Keep it coming! Veeeeeel plezier!
    Miss u!

  • 09 Augustus 2010 - 06:25

    Bart:

    Mooi hoor zo'n Ajax paal... Sta je lekker voor paal! Ps. Feyenoord heb gewonnen!
    Derek, ik heb de vuurvoetbal uitgeprobeerd. Groot succes. Gaat volgend jaar zeker mee op voetbalkamp!

  • 09 Augustus 2010 - 18:54

    Saus:

    Doeraaak! Na Berlijn even je laatste 2 verhalen doorgelezen, en ik heb er weer van genoten! Mooie foto's, leuke mensen tegengekomen, het aanbod van Borsten, of in het duits gezegt "Mupsen" is ook super!

    Aaaax heeft zojuist Andreetje Ooijer aangetrokken, die man van 32 lentes jong, Maar die wel de beste man op het veld was tijdens Nederland - Brazilië.. Kortom, kennen we er best bij hebben!

    Veel plezier, wacht met smart op je volgende verslaggie!

    (L)

  • 10 Augustus 2010 - 20:36

    Rich Muiltje:

    Weer mooie foto's, tot over 128 dagen.
    a.s Donderdag gaan we weer ff trainen en waarschijnlijk over een paar maanden kampioen!
    Gr Richard ;-) Veel plezier nog!

  • 11 Augustus 2010 - 15:45

    Stuitje:

    mooi omschreven jerk..
    ziet er strak uit (zeer mooie omgeving)!!
    kwa vrouwen>.?? nog weinig op foto's gezien
    en ben erg benieuwd naar je EQ verhaal+foto's en dan vooral van al die EQ rozen (katoen)velden daar...!!
    maar dat komt wel goed denk!! veel plezier nog jerk

    gr.kl stuit

  • 17 Augustus 2010 - 16:14

    William:

    Is balvin de broer van EEHHH KELVINNNNN

  • 17 Augustus 2010 - 16:15

    William:

    Mijn naam is Balvin en ik ga op vakantie naar Balbufuera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Derek

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 135413

Voorgaande reizen:

28 Juni 2010 - 15 December 2010

Surfen,Samba,Sun,South-America

Landen bezocht: