Springende walvissen,Zwemmen met schildpad,Surfen! - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Derek Slot - WaarBenJij.nu Springende walvissen,Zwemmen met schildpad,Surfen! - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Derek Slot - WaarBenJij.nu

Springende walvissen,Zwemmen met schildpad,Surfen!

Door: derekslot

Blijf op de hoogte en volg Derek

27 Augustus 2010 | Ecuador, Montañita

Lieve medemensen uit het mooie westen. Het mooie georganiseerde westen waar ik soms wel is naar verlang. Naar mijn mooie meisie, de goede bussen (90), het goede (bekende) eten, de gezellige vrienden en familie, het snelle internet, de goede bedden, geen muggen, lekker slap ouwehoeren onder het genot van een lekkere Heinie.

Maarr dat alles kan niet op tegen de hoogtepunten die ik hier allemaal meemaak. Morgen ben ik al 2 maanden onderweg (28 juni / 28 aug) maar iets meer dan 8 weken. ik ben dus al over 1/3 van mijn reis heen. Ik kan inmiddels een redelijk woordje spaans spreken, ik heb mijn dagen zo goed mogelijk geprobeerd vol te krijgen met het bekijken van steden- mooie natuur-en het doen van leuke activeiten, Ik kan inmiddels mijn haar gewoon met shampoo wassen en er een beetje gel in doen en ik ken de trucjes van het backpackers bestaan een beetje.. En het bevalt me prima! Ik denk nog te weinig aan de fantastische dingen die ik hier allemaal nog ga meemaken, en teveel aan de dingen die ik allemaal ga doen als ik thuis ben.. aan de ene kant is dat niet goed, maar aan de andere kant laat ik alles op deze manier wel echt op me af komen en zie ik wel wat de tijd me brengt.. 1 ding is zeker, ik ga me niet vervelen de komende 16 weken...

In Banos heb ik me helaas wel verveeld. De dag dat ik in banos aan kwam was ik erg moe, heb ik niets gedaan en uitgerust. mijn ipod gemaakt, boek gelezen en mijn lange verslag geschreven. De volgende dag wilde ik gaan mountainbiken (9uur) maar regende het de hele dag, dus had ik niets te doen.. De dag daarna begon weer met regen dus was ik maar naar de kust gegaan in de hoop daar wat zon te pakken...
Dat is helaas niet gelukt, maar heb wel andere hele mooie dingen te pakken gekregen!!

Op Maandag 23 augustus had ik een tourtje geregeld naar de Poor Mans Galapagos. Dat is een klein eilandje dat vele diersoorten heeft die ook op de Galapagos leven. Op de weg naar de Galapagos heb je een grote kans om Walvissen te bekijken. En dat heb ik dus gedaan.. wat zijn die beesten ALLEJEUZES groot!!! In Juni t/m Augustus is het Paarseizoen voor die beesten. Dat betekent dat ze lekker gaan naaie naaie naaiehhh.. haha.. De mannetjes gaan de Sjanspaal uithangen door uit het water te springen en een beetje cool te doen met hun vinnen..En als het vrouwtje dat leuk vind dan doet ze lekker mee en dansen ze een beetje met elkaar op die manier.. En dat heb ik geweten ook! Kanonne wat een feest. We kwamen aanvaren en daar lag een stelletje lekker te klepperen met hun vinnen. Toen ging ik al helemaal uit mijn plaat omdat die vinnen alleen al zo gigantisch zijn, en wat een geluid maken die beesten! Even later zagen we op een kleine 200 meter verder 2 walvissen om en om uit het water springen, en dat ieder een stuk of 5 keer..dus met een jjjezus gang naar het salsadansende stelletje gevaren en.. je raad het al, toen stopte ze met springen en gingen lekker een beetje klepperen.. Daar wat mooie fotos van gemaakt, maar 20 minuten later begon ik een liedje te zingen en begonnen ze meteen weer te dansen!! Springen die beesten jonge, en ik begon ook te springen!! wat een feest!!
Toen ze uitgesprongen waren gingen we naar het eiland, daar konden we 3 uur lopen of 1 uur. Als echte hiker ben ik natuurlijk 3 uur gaan lopen en heb daar erg leuke en grappige beesten gezien. Vooral de Eend met Blauwe voeten was nadrukkelijk aanwezig! Dat beest is zo ontzettend openhartig en vriendelijk, maar ziet er vooral heel dom uit. Je kan zo dichtbij komen dat je hem een rotschop kan geven, maar ook leuke fotos kan maken.. Dat komt omdat het eiland erg afgelegen ligt. Er komen daar geen dieren die hun proberen te vangen of iets dergelijks, de beesten die daar leven kennen dus geen gevaar en zien ook geen gevaar in jou als je zo dichtbij komt. Nog wat andere beesten gezien daar maar die waren niet zo interessant en leuk als de Blue footed boobies (nee gasten Boobie betekent niet tieten, terugvertaald naar het nederlands betekent het Clown)
Na de hike konden we nog een half uurtje snorkelen. Erg mooie grote vissen gezien, tussen grote scholen kleine vissen gezwommen (die kaffers hebben misschien wel mijn camera gesloopt) en met een schildpad gezwommen.. alle cliches zijn waar, het is een lui, langzaam beest die niet veel doet. Ik heb een aantal minuten ongeveer een halve meter van hem vandaag gezwommen en het interesseerde hem niets, hij is erg traag, maar wel heel vet om zo dichtbij een reuze schildpad te zwemmen!! toen het tijd was om te gaan heb ik hem nog even gekieteld als bedankje en toen was die opeens wel heel snel weg! haha..
Savonds heb ik met een aantal nederlanders nog wat gedronken aan een strandtentje waar de mensen salsa dansten op het strand. De 2ling broer van Theo Maassen zat er ook bij en hij was bijna net zo grappig als Theo zelf. Wat een mooie kerel zeg, heb me helemaal het leplazerus gelachen met hem.

Dinsdag de 24e wilde ik een mountainbike huren om naar een mooie ´schildpadden´ strand te gaan. Helaas was het park gesloten bij de tijd dat ik daar aan zou komen dus dat had geen zin en ben ik naar het volgende dorp gegaan met de 90. Een ventje die ik op het strand had gesproken gaf surflessen daar dus ik ben met hem meegegaan en heb mijn eerste minuten met een surfplank doorgebracht in de zee. Helaas geen succes.. Met golven van een kleine 3 meter hoog, geen ervaring, geen balans en lenzen die door de sterke golven uitgespoeld waren heb ik het misschien een half uur volgehouden zonder op die houten plank te staan.
De volgende dag om 10 uur nog 2 uurtjes les genomen. De zee was een stukje rustig en wat blijkt: met een rustigere zee, een beter plankie, een uurtje oefenen en betere lenzen staat deze jongen een kleine 10 seconde rechtop op een surfbord! Dat lukte nog een aantal keer en wat een vette shizzle is dat als het lukt zeg! Ik ga dat zeker vaker doen en hoop het ook in Nl vaker te kunnen doen!
Dat was allemaal in een kustplaatje wat nog kleiner als De Zilk is. Ik ging daarom maar door naar het volgende plaatsje, Daar zijn dezelfde golven maar met meer reuring. Maar vooral veel meer Hippies.. kanonne ik wordt die mensen onderhand wel een keer zat. daarom ga ik nu maar naar een grotere stad. en vandaar ga ik naar lima! (24 uur in de 90, Yes!!)

Fotos komen hopelijk later nog een keer omdat mijn camera naar de gallemieze is..

Nog even reageren op eerdere reacties:
Ierse pubs zijn Super!
Ik heb alle karpers Nick genoemd.
Zaterdag 1 kampioen!!hoe was de eerste wedstrijd?
Ik had al gehoopt dat iemand zou reageren dat het niet toevallig is dat equador equador heet.
Bart, ik wordt ook gek van dat toetsenbord. Mail me snel hoe je huwelijksreis was. Ik heb eindelijk jullie fotos kunnen bekijken omdat het internet hier redelijk goed is.. Wat zagen jullie er super uit zeg! Mies als een engel en bart als een zon. Je ziet de stralen van je kale bats komen!!

Ciau, volgende verslag is vanuit Peru!!!

  • 30 Augustus 2010 - 13:00

    Thijs:

    Mooi derek! Klinkt weer super allemaal, klote van je camera, hoop dat ie snel gemaakt wordt of het weer doet; ben benieuwd naar de foto's :) xxx

  • 30 Augustus 2010 - 13:33

    Rien:

    Derek ik geniet van je reisverslagen ze zitten vol met humor en wat schrijf je makkelijk. Hoop dat je snel een nieuwe camara kan kopen want je foto,s zijn ook erg mooi.groetjes en nog veel plezier.

  • 30 Augustus 2010 - 15:54

    Ruben:

    Derkes! Hippies zijn linkse honden!!

    Geniet van Peru en doe de groeten aan je ouders!

  • 30 Augustus 2010 - 17:14

    AndyAndy:

    Heerlijk verslag weer Derek! Veel plezier in de 90 naar Peru en doe Farfan de groeten als je hem tegenkomt. xx

  • 30 Augustus 2010 - 18:10

    Rich Muiltje :

    Eej Derek,tot over 108 dagen! Wij hebben ff kermis ;-) MZZL.

  • 31 Augustus 2010 - 18:12

    Julia Warmerdam:

    He Derek

    Mooie verhalen weer, jammer dat je camera kapot is, ben heel benieuwd naar de foto's.
    Geniet van alles en tot schrijfs. Gr julia en ruud

  • 01 September 2010 - 05:54

    Marieke:

    Derekkie!

    Wat een mooie verhalen maak je toch :) Het blijft genieten. Gisteren heb ik samen met je moeder 'Ik hou van de Zilk' gewonnen. jammer dat je geen getuige hebt kunnen zijn van dit spektakel dat zijn weerga niet kent. Maar goed, jij bent weer getuige van veel betere spektakels.
    Geniet van alle volgende avonturen.

    x Marieke

  • 01 September 2010 - 20:25

    Tante Mar (de Mooie):

    Hoi Derek,

    Dan toch eindelijk een berichtje van mij(anders kom ik zeker niet meer voor in de lijst van favoriete tantes)
    Dat ik nog niet gereageerd heb wil niet zeggen dat ik je verhalen niet gelezen en je foto's niet bewonderd heb. Wat heb je al veel meegemaakt!( en kwijtgeraakt) en wat schrijf je makkelijk en boeiend. En wat het fototoestel betreft dat komt wel goed, daar heb je immers je grote zus voor die dat wel voor je regelt toch? Dikke kus van ons allemaal uit de polder

  • 03 September 2010 - 08:04

    Suus En Bas:

    Lief neefie van me!!!

    Het is alweer een paar verhalen geleden dat ik gereageerd heb. Druk druk druk hier met school, werk enz (ja het gewone leven gaat hier gewoon door). Maar ik maak natuurlijk tijd vrij om jou verhalen te lezen. Ik heb er vandaag zo'n half uur aan besteed om mijzelf weer bij te lezen. Het filmpje en verhaal dat het meeste indruk op mij heeft gemaakt is die voetbalwedstrijd. Wat een sfeer..pff.. Dat zal je niet snel in Nl zien..

    En verder wat een natuur daar zeg, de foto's zijn al verschrikkelijk mooi dus laat staan als je het in het ECHT ziet..

    Verder hebben we aan opa het filmpje van het koeien drijven laten zien.. En zoals je opa kent zegt hij nooit zo veel maar aan zijn ogen te zien vond hij het prachtig!!

    Ja we genieten hier volop met jou reis mee.. Dus blijf vooral je leuke verhalen schrijven met foto's en filmpjes..

    xxx van ons!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Derek

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 135408

Voorgaande reizen:

28 Juni 2010 - 15 December 2010

Surfen,Samba,Sun,South-America

Landen bezocht: