27 uur in 90,Lima,Boarden in de Arena bij de oase! - Reisverslag uit Ica, Peru van Derek Slot - WaarBenJij.nu 27 uur in 90,Lima,Boarden in de Arena bij de oase! - Reisverslag uit Ica, Peru van Derek Slot - WaarBenJij.nu

27 uur in 90,Lima,Boarden in de Arena bij de oase!

Door: derekslot

Blijf op de hoogte en volg Derek

03 September 2010 | Peru, Ica

Ola Amigos Amigas en Rich.
Buenas dias uit het zanderige Peru! Na mijn laatste verslag aan de kust van Ecuador ben ik naar Guayaguil gegaan. dat is een grotere stad dan Quito (de hoofdstad) en is economisch de belangrijkste stad. Het is een erg mooie stad, met een geweldige boulavard (malecon 2000) die 5 kilometer lang is en die uitkomt in een klein bergje met een stuk of 300 traptreden.. en op elke nieuwe traptree lijkt wel een nieuw leuk kroegie te zitten.. Daar heb ik helaas geen gebruik van gemaakt. Guayaguil is namelijk niet echt een backpackersvriendelijke stad. Veel dure hotels, geen goede gelegenheden om andere backpackers te ontmoeten, om een pilsie mee te halen.. dus ik heb 2 keer die boulevard overgelopen om alle relaxte mensen te zien chillen. Veel verliefde stelletjes die daar komen om elkaar lekker vast te houden op een bankie..dus ik ging er naast zitten, mezelf omhelzen en denken aan men lieve meisie!
Overdag een beetje zoeken naar een nieuwe camera en een shirt van de beste club van Ecuader genaamd Barcelona!. Camera is niet gelukt, (veel te duur in Ecuador dus volgende week nemen paps en mams en nieuwe voor me mee) maar voetbalshirt van Barcelona (die ook bijna hetzelfde logo heb als het ´echte´ logo) gekocht op de markt voor 1.50..
Daarna mezelf klaargemaakt voor het lange avontuur in de 90 die mij 27 uur zou vermaken naar Lima. En je weet het, als je in de 90 zit gebeurd er altijd wel wat. Deze keer vloog de tijd voorbij. Het leek wel 12 uur.. beetje kijken naar de hoeveelheden zand die peru ingekocht heb om dit in grote hopen neer te leggen. (gekkigheid natuurlijk, het zijn gewoon woestijnen die je een kleine 25 uur voorbij ziet komen) zittend in de 90 waarvan de airco kapot is, er geen films getoont kunnen worden omdat dat ook kapot is, maar waar je wel weer vreemde mensen tegenkomt. Één half vercrackte Amerikaan uit New Jersey (Of: ¨YO, Nuuuw Djuuurseeeiihhjjj, Bro!!¨ zoals hij zou zeggen) en de beste Tourguide van Peru die zijn vriend was en hetzelfde begon te praten als die gek. Ze gebruikten in elke zin minimaal 2 keer Bro of Yo en bleven maar praten over hun Dirtbikes waarmee ze de stad voor dood hadden achtergelaten: ¨Yo Bro, We ript this town Apart Yo!¨
En de Beste tourguide van Peru bleef maar beweren dat je echt een tourguide nodig had, anders word je beroofd, afgezet en betaal je overal teveel... Nouw.. deze jongen kan Peru ook wel aan, als die zonder problemen door Colombia en Ecuador is gekomen hoor. Ik heb geen Wannabe Bro Niggah Bitch Yo Tourguide Mothafockah nodig!

Aangekomen in Lima die gasten gedumpt ondanks dat ze wilden dat ik met hun Lima ging ¨rocken¨. In Lima in een lekker bedje gelegen en een goede nachtrust gepakt aangezien de 90 niet egt gemaakt is om in te slapen. Volgende dag actief gedaan en wat gelopen door de stad en een tour geboekt naar de Pachacamac. Pacha(aarde)camac(maker)(dus maker van de aarde) is een ruine waar de inca´s en wat stammen voor de inca´s hun god aanbeden..De god van de Zon en de god van de Maan... daar wat tempels bezocht en wat informatie van een slecht engels sprekende tourguide gekregen (had ik nou toch maar met ´de beste tourguide van peru´ mee gegaan). Maar het was allemaal niet zo interessant als het had moeten zijn.. S´avonds was ik Kapot maar wilde ik eigenlijk uit gaan (dat is al een tijdje geleden). Maar het hostel waar ik zat was niet zo gezellig en niemand zag eruit alsof ze uit gingen dus ging ik maar lekker naar me nest. Lima is s´avonds niet zo veilig om alleen over straat te gaan of zelfs een taxi pakken wordt niet erg aangeraden.
Volgende dag een fietstour gedaan door Peru die eigenlijk ook niet zo heel boeiend was, en maar snel naar een kleiner dorpje gegaan waar meer te doen is..
Woensdag avond dus aangekomen in Huacachina. Dat is een geweldig dorpje, midden in de woestijn, Rondom een Oase. Die oase ziet er precies zo uit als ze in de films eruit zien.. alleen dan met hotels en restaurantjes eromheen. Hier kwam ik Richard en Laura weer tegen waarmee ik de berg Cotopaxi heb beklommen. Een erg gezellig stelletje die ook wel een pilsje lusten. Dus ik ben met hun naar wat cafetjes geweest hier, het leek een rustige avond te zijn maar zoals wel vaker met een Slot werd het uiteindelijk een dronken, gekke danspasjes, Skreeuwende en ´Doing crazy with everything you see´ avond! Het kwaad was geschied toen (zonder avondeten) de shotjes van het plaatselijke bocht, rum en sambuca op tafel kwamen.
Uiteraard de volgende een flinke kater en maar geprobeerd om die eruit te werken door de zandberg op te rennen. Helaas geen succes want ik werd er alleen maar meer ziek van en hield het misschien 4 minuten vol waarna ik voor dood in het zand viel..
Daarna wat gegeten en ging het beter voor de namiddag. Gelukkig maar, want toen gingen we Sandboarden in de Arena (Arena = Zand in het spaans). Sandboarden is hetzelfde als Snowboarden. Maar dan ga je met een buggie de woestijn is, en dat is eigenlijk het leukste van alles want de buggie gaat Niet zachies! haha het is net of je in een Achtbaan zit! Je zoekt daar een paar mooie hoge zandduinen op om vanaf te snowboarden, of wat nog leuker is: Op je buik naar beneden glijden! je gaat heeel rap ongeveer 90 graden naar beneden! En na een paar leuke ritjes heb ik ongeveer de mooiste Zonsondergang gezien die ik ooit gezien heb.. Ik bedoel: zittend op een zandberg, kijkend over de woestijn naar een prachtige oranje zon die alle wolken in die kleur doet oplichten. Geweldig!! Op zulke momenten mis ik mijn meisie het meest!
Daarna lekker gegeten en nog wat pilsies gedronken met de mensen die meewaren. Waarbij 1 van de gasten zijn camera was gestolen en we helemaal niets door hebben gehad.. een of andere kut israelier had hem gejat en we wisten wie het was.. later die avond zagen we hem nog zitten in een grote groep van dat kutvolk maar we konden niet zoveel doen.. Behalve de politie erbij halen maar dat werkte ook niet echt. jammer maar shit happens...

Ik ga nu naar een proeverij van die plaatselijke bocht waarvan ik heel dronken werd die andere avond, dus vanavond word mijn eigen kermis... Ik heb veel aan jullie gedacht, Veel pilsies gedronken met de gedachten dat ik in de tent zou staan, maar helaas helpt dat niet.. had graag even thuis willen zijn om mijn karikatuurtitel te verdedigen (ik had hem dit jaar voor de 3e keer op rij kunnen winnen) Maar belangrijker uiteraard om een lekker pilsie te drinken met iedereen!! Maargoed, het is niet anders!!

As Woensdag zie ik mijn ouders hier in Peru en kijk daar naar uit! heb er zin in!! Ik hoop dat ik via via mijn fotos kan uploaden!

Groeten vanuit de Arena in Peru

  • 03 September 2010 - 19:52

    Rich Muiltje:

    Eej gozer,wij moeten morgen voetballen voor de beker.Ik ben bang dat we jou het hele voetbalsezioen gaan missen!Ik denk dat je wel bij terugkomst mag afkicken bij de AA,maand of drie opsluiten dus!!
    Tot over 104 dagen,knul.
    Gr Richard en uiteraard weer bedankt voor je verslag + foto's ;-)

  • 04 September 2010 - 10:09

    Timo:

    Geniet van je awesome verhalen. Ga vanmiddag scoren voor jou ;)

  • 04 September 2010 - 10:33

    Esmee:

    Schat, leuk verhaal. Die vogels zien er inderdaad niet zo snugger uit! Ik hoop dat ik je vanmiddag even op skype spreek. Dikke kus

  • 04 September 2010 - 19:48

    Rich Muiltje:

    Udo-v Nispen 2-3,

    De poule-wedstrijden overleefd.......... Man of de match,KEEPER PIETER!
    Score-verloop hoor je wel van die gasten, XX Muiltje! SEE YOU,tot over 103 dgn.

  • 04 September 2010 - 20:09

    Rich Muiltje:

    Jeetje wat zijn die gasten opeens traag met reageren :-(

  • 05 September 2010 - 10:56

    Ruben:

    Wat een relaxed verhaal weer! Mooie foto's, hoop dat je snel een nieuwe camera hebt. Ik ben dus ook in die zand woestijn duinen geweest, was echt onwijs cool!

    Groeten aan je ouders, laat je lekker verwennen met lekker eten en lekker drinken en daarna weer over op de backpackscene!

    Groeten!

  • 05 September 2010 - 11:39

    Bart:

    Derek!

    Mies zal wel jaloers zijn op je schildpad avontuur! Wij zijn in Mauritius wezen duiken op een plek waar normaal gesproken schildpadden zitten, maar het zicht was een beetje slecht. Geen schildpadden gezien dus, jammer! Voor de rest wel heel mooie duiken gemaakt.
    ook hebben we vanaf het strand walvissen gezien, maar lang niet zo mooi en zo dichtbij als jij! Gave foto's man!
    Gisteren zijn we terug gekomen van onze supergave huwelijksreis, dus morgen GVD weer werken :( echt geeeeen zin in. Maarja, gelukkig is het vandaag nog mooi weer en vanavond ff gezellig BartBQ-en bij Taal en Tia.
    Ik zal je eerdaags wel weer ff wat uitgebreider mailen.
    X Bart.

  • 05 September 2010 - 16:20

    Coach Nick:

    Spelverdeler!

    Mooi verhaal weer man, goed om te weten wat je allemaal meemaakt daar. Doet me ook goed om je weer lekker dronken te zien;) Maar jij zit natuurlijk te wachten op een voetbalverslag.
    2-3 gewonnen uit bij udo 3. Ssup niet? Timo scoorde de 0-1 en die andere twee weet ik ff niet, waarschijnlijk reageert er binnen nu en 10 min. wel iemand die die goals opeist of weet je al genoeg?:P
    Uitgebreider verslag komt misschien nog wel via de mail.
    Heel veel plezier met je pa en ma!

    spreek je later vriend

  • 05 September 2010 - 18:48

    AndyAndy:

    Maatjeee!

    Heerlijk verhaal weer. Door deze verhalen weet ik gewoon zeker dat wij ons geen zorgen over jou hoeven te maken want jij vindt toch alles leuk! Het is eigenlijk net voetbalkamp...Mooie dronken foto's ook!! Groeten aan Aad en Theer.

    Loveyoulongtime

  • 07 September 2010 - 07:17

    Rich Muiltje:

    Moggé ouwe,nog 100 dagen.
    Leuke foto's,PROOST.
    Gr ;-) Mulitje :-)

  • 09 September 2010 - 20:23

    Sonja:

    Hoi Der, Zijn je vader en moeder er al? Doe ze de groeten en geniet van jullie samen zijn, Dikke kus van je tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Derek

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 135413

Voorgaande reizen:

28 Juni 2010 - 15 December 2010

Surfen,Samba,Sun,South-America

Landen bezocht: