Dronke,Krokodillen,Anaconda´s en Prison in La Paz! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Derek Slot - WaarBenJij.nu Dronke,Krokodillen,Anaconda´s en Prison in La Paz! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Derek Slot - WaarBenJij.nu

Dronke,Krokodillen,Anaconda´s en Prison in La Paz!

Door: derekslot

Blijf op de hoogte en volg Derek

09 Oktober 2010 | Bolivia, La Paz

HOI JONGONS EN MEISJES!
Vandaag is het 10-10-10 en dat betekent: alweer een verhaal van Backpack Derek! Jeeeaahhh!!!
Er was eens een jongen uit De Zilk die aangekomen was in La Paz. Dit gebeurde op een zaterdag middag/avond en kwam daar het leuke stelletje Simon en Victoria weer tegen! Altijd gezellig en vaak gekkigheid. Simon en Derek begonnen rustig aan een potje pool biljart en ondertussen gingen de happy hour Cuba Libres er met gemak in! Na een paar potjes begon de goedkope rum langzaam naar de kop te stijgen en vond Simon het nodig om dit een beetje vaart bij te zetten, hij bestelde een Tequilla voor ons. Na weer wat Rum, mooie en slechte potjes pool was de alcohol verbazingwekkend nog niet in de hersens aangekomen, maar nadat Simon de 2e tequilla bestelde waren de gaten van de pool opeens een stuk kleiner! Gek genoeg ben ik niet te stoppen dus toen de bar in het hostel om 1.30 dicht ging besloten we maar door te gaan naar de volgende club. Daar aangekomen kwam ik aan de bar om voor de verandering maar weer wat rum en cola te bestellen, en het was nog happy hour ook! Na even rond gevraagd te hebben wat de anderen wilden was de happy hour precies 1 minuut afgelopen! Hahah wat een grap dacht Derek, en bleef mooi doorzeiken tot die zijn happy hour drankjes kreeg! Met succes, maar de Rum werd ingewisseld voor Vodka… hmmm goedkope Vodka, de godenzonen weten wel hoe Derek reageert op vodka, Te smerig voor woorden, maar na al die rum en tequilla proeft een gemiddeld persoon toch niets meer… Het duurde niet lang totdat de mix van de sterke dranken leidden totdat een lange jongen uit de zilk op de tafel begon te dansen! Toen hij daar vanaf werd gewezen gingen de stoelen maar omhoog.. Je moet toch wat als de DJ elke 30 seconde een nieuwe 80´s / 90´s hit ter gehore brengt!

Zondag was een iets mindere dag na dit mooie verhaal. De Bakstenen in mijn hoofd kreeg ik er moeilijk uit, de Rum-Vodka-Tequilla Mix in mijn maag zocht een weg naar buiten. Deze eigenwijze mix zoekt die weg dan niet naar beneden maar omhoog, dus moest ik de weg maar vrijgeven… Ik werd veel te laat wakker, om 14.00 uur werd het gebonk in mijn hoofd waarschijnlijk zo erg dat ik maar is wakker moest worden. Deze maleise is niet alleen het gevolg van te veel slechte dranken. Het feit dat La Paz op 3660 meter ligt en ik vrijdag nacht bijna niet heb geslapen in de nacht bus helpen ook een heel eindje!!
Om 4 uur stond de wedstrijd van de beste voetbalclub van La Paz op het programma. Geen idee tegen wie ze speelden maar tijdens de 1e helft kwam ik er achter dat ze speelden tegen Wilsterman (dat werd al snel Witteman natuurlijk). Erg leuk om weer even een potje voetbal te kijken en te chillen op de tribune met Simon en Victoria. Minder leuk was dat het potje voetbal een van de slechtste wedstrijden was die ik ooit heb gezien. De 0-0 einduitslag spreekt boekdelen. Ik heb een bunder filmpjes gemaakt maar helaas is het internet en de computers in bolivia zo beroerd dat ik geen mooie samenvatting kan geven.. Het was het niet waard ook, Alleen de stropers waren de moeite waard die me zoals altijd weer een plezier deden!
Daarna Pizza gegeten met zen 3en. Een kater betekent honger voor mij dus besloot ik maar de grootste pizza te bestellen die er is. Een andere motivatie daarvoor was dat die 66 boliviano´s kostte!! Dat is ongeveer 6.50 euro, geen geld dus!
S´avonds in de bar wat mooie drankspelletjes gedaan. Mensen die ik nog nooit eerder gezien heb vroegen me om mee te spelen, zo makkelijk om nieuwe contacten te maken en erg gezellig!! Op tijd maar naar me nest want het was wel weer moei geweest voor vandaag..

Maandag heb ik de hele dag gespendeerd aan het schrijven van mijn Waarbenjij.nu, het uploaden van foto´s en het monteren van de fantastische youtube filmpjes… Ook het uitzoeken wat ik de rest van de week wilde doen kwam voorbij. Ik wilde deze week namelijk naar de jungle. Maar er zijn verschrikkelijk veel opties, veel tips van andere mensen en ook mensen die het helemaal afraden… Het is namelijk nog nooit zo droog geweest in Bolivia en de bedoeling is dat je met een bootje door de jungle vaart, maar als er geen water is gaat dat moeilijk.. Dus het was wikken en wegen, wat wel wat niet en hoe… proberen mensen bij elkaar te krijgen voor een 5 daagse trip wat niet lukte en een hoop gekut. Uiteindelijk niets geregeld die dag en heb ik op dinsdag maar gewoon de knoop doorgehakt. Beslissing gemaakt en gewoon met een organisatie gegaan die wel betrouwbaar leek.

Op woensdag ging ik om 5 uur sogges naar de jungle dus dinsdag nog een dagje over voor van alles en nog wat.. van alles en nog wat gedaan maar dat is allemaal niet zo boeiend om te vermelden… Dussss WOENSDAG NAAR DE JUNGLE!!!!

Om 5 uur stond de taxi klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Ik was met een australier, een australiesch meisje en 2 gasten van Canada. Andrew, Sarah, Dane en Dave. Dave is ongeveer de grootste kerel die ik ook gezien heb. Hij is 2.14 hoog en 2.14 breed. Aangekomen bij ons vliegtuig bleek dat Dave ongeveer op zen knien door het gangpad moest. Erg grappig! Na 3 uur in een jeep te hebben gezeten kwamen we ongeveer om 14.00 uur aan bij de jungle. Daar lag onze boot klaar om ons 3 dagen door de Amazone jungle van Bolivia te verschepen. Knoerd heet, laag water en een relaxt stoeltje zorgde voor een mooie 3 en een half uur door de jungle! Na een kleine 5 minuten kwamen de eerste schildpadden al voorbij. Niet veel later zagen we de eerste dode krokodil liggen, dus dat beloofde wat!!! Om het hoekie begon die echte jungle!!! De volgende 3 uur zat ik op het puntje van mijn stoeltje vol bewondering te kijken hoe er honderden krokodillen voorbij kwamen!! Allemachtig wat een beesten!! De één nog angstaanjagender dan de ander… We hadden erg veel geluk want door het warme weer is het water zo laag dat er veel beesten naar de rivier komen, en de krokodillen allemaal langs het kantje zitten, en zich laten opwarmen door de zon. Maar door het lage water loopt de boot ook wel eens vast. Daar zit je dan, vast met je bootje in een laag riviertje, omringt met krokodillen op het kantje die naar je zitten te loeren… maarjah je moet toch verder, dus dan maar met knikkende knieen uitstappen en de boot vooruit duwen!! De eerste paar keer erg eng! Maar later geen probleem meer want de krokodillen veroerderde zich geen centimeter. Ze laten zich opwarmen door de zon en slapen een beetje, door het lage water is er toch weinig vis dus doen ze weinig ook. Andere beesten die voorbij kwamen waren: bunders Capibara´s (soort grote cavia´s), honderdern Aligators, Krokodillen, honderden Schildpadden en dolfijnen! Dan denk je: dolfijnen? Dan zeg ik: ja dolfijnen! In de Amazone leven Roze Dolfijnen. We hebben ze alleen van de bovenkant gezien, maar ze zijn niet echt roze.. als ze jong zijn, zijn ze gewoon grijs en als ze ouder worden, worden ze roze. Om een uur of 17.30 aangekomen in de lodge waar we sliepen zodat we konden genieten van de mooie zons ondergang en daarna een welverdiend happie eten konden gaan nuttigen. S´avonds tot een uur of 11 buiten gezeten/gelegen met een pilsie en wat geouwehoerd terwijl we naar de prachtige heldere sterrenhemel keken. Daar wilde Andrew wat aan me vragen en noemde me uit het niets (per ongeluk) Michael. Dus de rest van de 2/3 dagen was ik Michael, en noemde ik hem ook Michael.

Donderdag ochtend gingen we door de hitte op zoek naar Anaconda´s. Na 10 minuten lopen hadden we er 1 gevonden en besloot ik maar zen kop der af te bijten! Dat is gelul natuurlijk, we vonden en dooie anaconda, kanonne wat stinkt dat beest. Maar niet veel later vonden we wel een echte Anaconda! Oeeefff wat een beest. Bijna 2.5 meter lang en dat is verdomd impressive!! Gelukkig had die teveel gezopen de dag ervoor en was die heel rustig, daarom konden we hem ook even vast houden voor de foto. Normaal gesproken schijt ik in me broek van slangen maar het is toch wel heel vet om een Anaconda vast te houden.. dus ik al mijn moed bij elkaar geraapt en pak dat beest bij zijn staart! Een beetje verbaasd bij het zware gewicht, het gevoel van zijn huid en hoe dat beest in je hand probeert te bewegen houd ik hem vast… Ik was niet erg bang en scheet gelukkig niet in me broek, maar de Slang was blijkbaar wel bang voor deze grote sterke blonde god! Hij begon gedome gewoon over men hand heen te schijten!! Een groene warme drap, droop langzaam langs mijn hand en ik dacht (uiteraard in het engels want ik denk alles in het engels): ¨What? You poept on my hand, and you ate a whole wheel of cheese? How did you do that? Exctually I´m not even mad!Thats amazing! HA I forgive you..¨ Toen wilde ik hem nog in zen PJ´s hijsen maar dat wilde die niet…
Daarna hebben we geen Anaconda´s meer gevonden maar dat vond ik het zo erg, 1 keer ondergescheten worden door een Anaconda per dag is wel genoeg… daarna nog wel anderhalf uur rondgelopen door het natuurpark en nog wat Kaaymannen (hele grote krokodillen), struisvogels en 14 bruine vogels gezien. Terug bij de lodge konden we een siesta houden en klommen de apen door de bomen rond de lodge. Erg grappige beesten, tijdens mijn siesta kwam er nog een aapje heel dichtbij want hij moest via het trappetje waar ik lag naar de andere boom. Hij klom nog net niet over me heen.. Hoog in de boom zaten ook nog 3 howler monkeys. Grote apen die sochtends en savonds een tering herrie maken! Maar nu niet, nu zaten ze een kleine 20 meter hoog in de boom, met hun banghole over een tak naar beneden te kakken! Haha gelukkig heb ik het vastgelegd op video want die beesten produceren aardig wat mest!
Smiddags gingen we weer de boot in om pirana´s te gaan vissen! Een visdraadje, een haakie en een beetje vlees heb je nodig om een pirana te vangen… De gids zou het wel ff voordoen, dus de 1e keer dat die zijn haakie in het water gooide dacht ik nog… dat gaat natuurlijk nooit in een keer goed, maar verdomd! Jamie vangt in een keer een pirana!!! Dus ik dacht… dat wordt een makkie… maar godverrrrdomene nog an toe, ik heb 2 uur staan vissen en staan kutten, al mijn vlees van men haakie afgegeten maar geen Kut pirana gevangen!!! Klote zooi!! De 4 fransen (kut volk) die in mijn boot zaten, Michael en 2 andere meiden vingen allemaal wat behalve deze Visserman! Maargoed….. Iedereen lachte me een beetje uit maar ik had daar niet zoveel van. Een Anaconda had tenslotte over mijn hand heen gescheten en niet bij hullies! Na het Pirana vissen gingen we naar een barretje waar we van de zonsondergang konden genieten. MAARRR er was ook een voetbalveldje waar ik meer in geinteresseerd in was, dus heb ik na meer dan 15 weken weer is een potje voetbal gespeeld! Heerlijk om weer ff een bal aan te raken!! Dus Coaches, mijn eerste training zit erop (de spierpijn is nu wel voelbaar!)
Daar dus gevoetbald en een beetje hooggehouden tot de zon onder was en het donker werd, want we gingen in het donker terug naar de lodge!! Iedereen had een zaklamp bij hem en op die manier kon je de krokodillen zien in het donker.. maar wat nog belangrijker was van de zaklamp, als je op de krokodillen schijnt, Lichten de ogen op…. In het donker zijn de krokedillen nog veel enger dan in het licht, vooral als je die rare ogen er bij ziet, en als je dan voor je uit schijnt en je ziet honderden krokodillen ogen dan is dat echt een overweldigend gezicht! Vooral als de Gids achter in de boot staat met een grote zaklamp en zegt: Kijk voor je jongens, Honderden ogen!! En daarbij uitlegt dat de krokodillen s´avonds veel actiever en agressiever zijn is dat behoorlijk spannend! Maar als je dan vast komt te zitten met je boot je de gids zegt: Okee jonges, allemaal eruit en DUWEN!! Dan slaat je hard wel een keer over en met komt die in je keel te zitten als je midden tussen de honderden oplichtende agressieve ogen, in de rivier springt om de boot vooruit te duwen! Kanonne dat was eng, maar ik kan wel zeggen dat ik tussen agressieve krokodillen heb gelopen en ik er heelhuids weer uit ben gekomen! (uiteraard bleven de fransen in de boot zitten want dat verwende kutvolk doet geen moer en laat het andere mensen opknappen) . S´avonds heb ik het nog nooit zo hard horen regenen en onweren, en dat ging de hele nacht zo door… dus de volgende ochtend was de rivier op zen minst 12 centimeter gestegen en hoefde we niet meer te duwen, GELUKKIG!! Want de krokodillen waren gedome zo hyperactief als William! Er kon er geneen rustig op zen plek blijven zitten. Super vet en indrukwekkend om te zien hoe snel en krachtig die beesten kunnen bewegen! Daar ook nog veel filmpjes van gemaakt maar helaas kan ik jullie die niet laten zien, hopelijk over een maandje als ik in Chili of Argentinie ben. Ook nog een aantal gevechten zien van 2 krokodillen!! Super vet!! Door de hogere rivier is er ook meer vis, na een lange droge periode krijgen ze honger en worden ze agressief.. dus ik heb honderden zien chillen in de warmte, met nog meer agressieve oplochtende ogen door de rivier gelopen, en ik heb ze actief zien jagen, vissen en vechten! Perfecte combinatie!!! Teruggekomen in het dorpje hebben we wat gegeten en s´avonds genoten van de velen cocktails tijdens happy hour… ik heb nog geprobeerd om een Blue Lagoon en een Blue Monkey te mixxen zodat ik een Blue Elephant kreeg maar dat lukte helaas niet.. het was nog ranzig ook… Maargoed, Big Dave van 2.14 was ook in het dorpje en die had er zin in, bleef maar shotjes en cocktails bestellen dus door die big motherfocker nog dronken geworden ook…

Zaterdag weer terug gevlogen naar La Paz wat ongeveer 3400 hoger ligt. Met een kater en het hoogte verschil niet de beste combinatie maar toch maar een activiteit gaan doen in de middag, en niet zomaar 1! In La Paz staat namelijk een gevangenis die wordt gerunt door de gevangenen zelf! Heel bizar verhaal maar heel indrukwekkend… In de gevangenis komen namelijk geen bewakers, alleen er omheen… het ziet er niet uit als een gevangenis, want je kan er vrij makkelijk uit ontsnappen.. Maar dat doen de gevangenen niet omdat ze het best wel goed hebben in de gevangenis. Ze kunnen namelijk betalen om hun familie ook in de gevangenis te laten leven. Dus er leven ook heel veel vrouwen en kinderen in. Ze maken hun eigen regels en hun eigen straffen.. erg interesant dus ik wilde wel even een kijkje nemen. Je betaald dan 40 euro (wat heel veel is in bolivia) en kan naar binnen en word rondgeleid door een gids die ook een gevangene is. Mijn gids zat 2 jaar vast en mocht over 2 maanden eruit. Hij had een bank overvallen en was opgepakt, hij vertelde me dat hij daarvoor een paar succesvolle overvallen had gedaan, en dat als vrij was dat hij het weer ging proberen. Uiteraard wenste ik hem daar succes mee, ik ga hem niet proberen te veranderen als ik tussen honderden moordenaars, verkrachters en geweldadige dieven zit. De verkrachters hoef je niet bang voor te zijn, want die sluiten ze op in de keuken… Ze sluiten ze op in de keuken omdat ze niet van verkrachters houden en er vrouwen en kinderen leven.. Maar dat vertelde die pas op het moment dat we in de keuken waren… :s daar sta je dan, tussen 20/25 verkrachters in een kleine keuken… heel raar dus maar snel uit de keuken en daar wat vragen stellen, vroeger vermoorde ze de verkrachters gewoon door ze te verzuipen in het zwembad.. maar nu vermoorden ze gewoon af en toe een verkrachter in de keuken zodat ze weten wat er gebeurd als ze hun handen niet thuis houden..
De reden dat er ook vrouwen en kinderen in de gevangenis kunnen wonen is dat er ongeveer 20 jaar geleden heel veel opstanden kwamen tegen de bewakers.. het liep uit de hand en hadden ze een deal gesloten dat de gevangen hun zaakies in de gevangenis wel regelden en de bewakers ervoor zorgen dat ze niet ontsnappen.. Nu is de gevangenis meer een klein stadje, met restaurantjes, winkeltjes en café´tjes. Verschillende secties (wijken) die elk hun eigen burgemeester heeft en die elk jaar democratisch wordt gekozen. Deze wijken hebben verschillende regels opgesteld en verschillende straffen voor die regels. Bijvoorbeeld: herrie maken op tijden dat het niet kan krijg je een waarschuwing, geldboete en daarna een 16 daagse isolatie straf. Voor het vechten of vermoorden van iemand krijg je meteen 16 dagen isolatie of 60 dagen isolatie..
Super interessant want je heb niet echt het gevoel dat je tussen moordenaars loopt omdat het best goed georganiseerd is. Omdat ik daar met Big Dave van 2.14 liep stond iedereen ons aan te staren alsof wij de tourist atractie waren, terwijl de gevangenis (hoe raar het ook is) de tourist atractie is…
Gister avond na een hele brute week en een beetje koppijn van de hoogte vroeg naar bed gegaan en nu dit lange verhaal aan het schrijven! Vandaag ga ik naar worstel wedstrijden tussen dwergen, vrouwen in klederdracht en morgen ga ik de Death Road rijden per Mountainbike! Daarna ga ik snel naar andere plaatsen in Bolivia en hoop meer van zulke weken te hebben!!

Tot snel!

Ps, andy andy.. lopen kan ik onderhand wel, maar gezien de spierpijn gaat rennen nog niet vanzelf!!
Ps, Glenn.. Kut dat je toch 2e was… je had niet eens de fotos gezien omdat het uploaden van de fotos eeuwen duurt! Ik hoop snel een intimidatie-synchroom-klap-sessie te kunnen houden via skype!
ps, Martha… ben je al burgemeester? Bij de fotos van vorige verslag staat je naam ongeveer op elke steen gekalkt als propaganda voor jou burgemeesterschap.
ps, Yf.. Na gister ben ik blij dat ik een kip verkracht heb zien worden en niet Big Dave!
ps, Suus.. Ik ben jaloers op rode kool.. de peruaanse hutspot tipt niet aan de rode kool van oma, en ik ben er weer bij met oud en nieuw hoor!
ps, Kierie.. Bedankt voor je uitleg van geez! Rijden we volgend jaar langs dat zelfde kamp om hem een weekje te ontvoeren??
ps, Edison Mendez… je krijgt de groeten van Tom.
ps, Rich muiltje.. Dat is gedome de eerste keer dat jij niet weet wat je moet zeggen!!
ps, Izzy.. ik zal je naam niet meer aan iets negatiefs koppelen, en ik keek vreemd omdat Pikachu op het plekkie had gescheten waar ik zat..
Ps, Bianc.. Oma maakt de beste oerhollandse gerechten maar omdat het al zo lang geleden was, was het toch erg lekker!
ps, Sjohn.. Heb je die ene gezien dat ik in je boxer op de machu pichu sta? Ik gebruik hem alleen voor speciale gelegenheden!
Ps, Marlouk.. geen tijd voor suriname, ik wil de 15e bij men meisie zijn en heb tot die tijd genoeg te doen!

  • 10 Oktober 2010 - 17:54

    Andy Andy:

    Jungleman/Tarzan/Michael,

    Heel vet verhaal weer. Lijkt me heel vet om in zo'n bootje door de jungle te varen terwijl er honderden krokdillen op de kant liggen te chillen en naar je liggen te loeren! En dat er dan nog een slang op schijt is alleen maar mooi meegenomen;)

    Je had trouwens beter bij van Nispen 1 - Snelle Jongens 13 kunnen kijken ipv die topper in Bolivia. Na 90 minuten stond de stand 6-7 op het scorebord! En nee, het heeft geen 6-6 gestaan:p

    Vrijdag nog een hele vette verrassing tijdens Fris&Fruitig gehad! Glenn toverde ineens 11 zuid-amerikaanse geiten uit zn zak! Heel vet dat jij nog aan ons denkt:)

    Ik kijk uit naar je volgende verhaal en geniet van alles wat je nog gaat doen! Maar daar ben ik niet bang voor;)

    Dit was mijn verslag:p Liefde

  • 10 Oktober 2010 - 18:11

    Rj:

    Michael,

    Goed verhaal weer! Ik heb weleens gehoord dat zoogdieren pas in de aanwezigheid van andere zoogdieren gaan kakken, als ze zich op hun gemak voelen.

    Je hebt dus toch redelijke rust uitgestraald terwijl je die anaconda vast had. Waarschijnlijk voelde hij zich mede op zijn gemak doordat hij twee gasten zag die even lang als hem waren.

    Fijn om te lezen dat je nog steeds op tafels gaat staan en stoelen in de lucht houdt, dan heb je het nog steeds naar je zin!

    Derek, blijf genieten en tot je volgende verhaal.

    Ps, ik zou me bij jou ook zo op mijn gemak voelen dat ik met alle liefde over je heen zou kakken!

  • 10 Oktober 2010 - 19:14

    Igno:

    rrreeeeesssppppeeecccttt michael en de groeten aan die 14 bruine vogels

  • 10 Oktober 2010 - 19:26

    Nickolapolidis:

    Avonturier!

    Ik wilde zo een beetje alles zeggen wat ron en andy al gezegd hebben, dus je kan ook gewoon hun stukkie nog een keer lezen:P Maar ik heb nog geen motor man, ik ga aanstaande vrijdag met me pa ff kijken voor wat moois.

    Maar super mooi man wat je allemaal meemaakt!
    Ga zo door!

    arie vedecci

  • 10 Oktober 2010 - 20:06

    Derek Van Der Slot:

    Kut verbinding hier, fotos uploaden schiet niet op!! die krijgen jullie wel te zien als ik terug ben in NL!

    Otte.. ben blij dat de geiten zijn aangekomen, was al een beetje bezorgd dat ze weggelopen waren.. ik had er nl nog nx, geen mail ofzo over gehad! 6-7?? stond er eene otte op doel?

    Ron, ik voel me op kantoor ook best op me gemak, daar ben jij mede schuldig aan dus dan kan ik ook best op jou bureau kakken!

    igno, Groeten terug

    Nick, mooie stukkies heb je geschreven man.. als ik achterop je motor zit dan kan ik waarschijnlijk ook wel op je motor kakken!

  • 11 Oktober 2010 - 07:02

    Glenn:

    Micheal!!

    Moeder Theer had vorige week een tassie bij mij gebracht, een tassie zul je denken? Ja een tassie, een tassie met geiten. (wooooowww veeel tassie gebruikt. En in dat tassie zaten idd jou beroemde geiten.

    En wat is er nou een mooiere gelegenheid om jou geiten met te nemen naar Fris&Guitig? Dat heb ik dan ook maar gedaan! En het was een groot succes, dat martin en sam een lama hadden en er toch blij mee waren maakte voor het verhaal niks uit! Maris heeft nog heeeeel veeeuull foto's gemaakt, maar die was zo dronken dat ze camera nog even heeft gelaten voor wat het is! Dus die volgen nog :D

    Verder mooi verhaal weer in die jungle! Dan kan ik nog wel vertellen dat ik vorige week een vos door de Beukenlaan zag lopen, maar dit valt natuurlijk in het niet bij jou AnaCooooooonddaaa(p! Wel jammer dat als je naar zo'n wedstrijd gaat dat het zo karig is maar kan je niet een keer invallen? Als is het maar voor het douchen....Derek nog veel plezier en ik blij vanaf nu wakker om op je volgende verslag te wachten! Have fun!

    KissesandHuggs

  • 11 Oktober 2010 - 07:53

    Kevin:

    hee gast .wat een mooi verhaal weer .en goed om te horen dat je het zo best naar je zin hebt .
    likt me erg gaaf om met z,n schip door de de jungel te varen .
    en ik denk nog dat je geluk heb gehad dat er een slang op je heb gescheten ipv een hele kudde krokedillen .
    veel plezier daar nog en ik kan niet wachten tot het volgende verhaal
    mzzl kevin

  • 11 Oktober 2010 - 08:34

    Ruben:

    Derkus! Wat cool van die gevangenis. De rest ook impresive!! Lach me elke keer weer kapot. Als je tijd hebt, mijn website is online: www.faberview.com. Bij het onderdeel muziek en geluid draag ik het eerste voorbeeld fragment aan jou op!

    Groeten!

  • 11 Oktober 2010 - 10:58

    Yf:

    haha ik geloof graag dat je liever een verkrachte kip ziet dan big Dave.
    Ik ben nu wel erg benieuwd geworden naar hem, heb je een foto??
    Dan kan ik zien of het wel echt waar is;P
    Ps je zal je wel veilig gevoeld hebben naast hem in de jailhouse rock ;)

  • 11 Oktober 2010 - 18:43

    Zusters:

    Hey broeder,
    Wel leuk zeker, om pa en ma effies te jennen! Achteraf goed dat je niet met hun de jungle in gegaan bent, want zij hebben alleen maar heeeeel veeeel vogeltjes gezien...! Was er bij jou tóch ietsie meer spectakel te beleven.
    mzzls. DX van je zus

  • 12 Oktober 2010 - 08:04

    Thijs:

    Hey Derek!

    Heb je verslag weer gelezen, blijft leuk. Dus je roze dolfijntje heeft
    eindelijk zijn broers gezien? :p voor de rest indrukwekkend! Jungle,
    indrukwekkend, slang ook, krokodillen ook indrukwekkend en die
    gevangenis klonk ook cool en indrukwekkend denk :) thnx voor je geit!
    Goed veel plezier mee gehad vrijdag! We missen je en we hebben je
    gemist, maar door de geiten was je bij ons! Veel plezier nog en talk
    to you soon! Xoxo

  • 12 Oktober 2010 - 20:00

    William:

    Hee lange sensatie!
    66 boliviano TIS VOOR NIX! Wat was ik graag die anaconda of een van die howler monkeys, dan had ik zeker vanuit die boom om je hoofd gekakt. Prwachtige verhalen om te lezen. En die foto's lijken wel het feest van harry een paar jaar geleden. Geniet er nog van maatje. houwww dooooeeeeiii

  • 13 Oktober 2010 - 19:33

    Rich Muiltje:

    Moggé Derek.....na weer een leuk verslag hoop ik dat je weer snel terug bent!!
    We hebben met de voetbal nog meer doelpunten nodig!!!!
    Normaal als je er 6 scoort win je de wedstrijd maar, wij krijgen er gewoon 7 tegen.
    Tot over 64 dagen VRIEND.
    X Topscorder Zaterdag 1.

  • 15 Oktober 2010 - 07:48

    Felies (Australië):

    Heyy Derek!!!
    Ik heb het zeker naar mijn zin! Vannacht vlieg ik naar Nieuw Zeeland, 5,5 week rondscheuren in een camper:) Backpacken is idd soms afzien al is het hier in Aus allemaal wel goed geregeld op zich! Fraser Island was super cool maar het gaat je niet in de koude kleren zitten;) Was daarna wel even een beetje goed ziek:) Zo te lezen vermaak jij je ook heel goed, super leuk je verhalen!! Na Aus, NZ en Azië misschien dan ook nog maar een tripje South America planen.. Lon ga je zeker niet meer meeten? Surfen was geniaal en idd fucking zwaar:) De volgende dag had ik overal spierpijn en mijn kniën lagen aardig open.. Nou derekie geniet!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Derek

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 135413

Voorgaande reizen:

28 Juni 2010 - 15 December 2010

Surfen,Samba,Sun,South-America

Landen bezocht: