Doodlopende weg,indianen,dinosaurussen en waterval - Reisverslag uit Santa Cruz, Bolivia van Derek Slot - WaarBenJij.nu Doodlopende weg,indianen,dinosaurussen en waterval - Reisverslag uit Santa Cruz, Bolivia van Derek Slot - WaarBenJij.nu

Doodlopende weg,indianen,dinosaurussen en waterval

Door: derekslot

Blijf op de hoogte en volg Derek

17 Oktober 2010 | Bolivia, Santa Cruz

Voor ik begin met dit keer een korter verhaal: Allemaal even terug naar het vorige verslag! Ik heb daar foto´s van de krokodillen enz enz toegevoegd!
Daarnaast wil ik iedereen condoleren met het verlies van onze Nel. Ik heb het daar best even moeilijk mee gehad, toen ik klein was, was Nel net mijn 2e moeder…

Zondag 10-10-10 heb ik mijn laatste stukkie geschreven.. Ik vertelde dat ik diezelfde dag nog naar worstelende dwergen zou gaan kijken, en de volgende dag de deathroad zou gaan mountainbiken… pfffff helaas draaide dit uit op een deceptie!! Ik was na het schrijven van mijn mail weer even lekker met mijn meissie aan het skypen.. uiteraard was het veel te leuk om haar weer te zien en weer te spreken dus ik kon maar niet ophangen.. toen was het al snel 4 uur en wilde ik snel de death road gaan boeken aan de overkant van de straat en snel naar het worstelen. Helaas gaat het meestal niet goed als alles snel snel snel moet dus dit ook niet. Het kantoor aan de overkant van de straat was dicht, de groep die dwergwerpen ging kijken was weg en ik moest naar de andere kant van de stad om de deathroad te boeken.. dit deed ik maar want heb meerdere verhalen gehoord dat mensen dit het vetste vonden van hun hele trip in Zuid-Amerika. Ik had namelijk al 2 keer eerder proberen te boeken, 1e keer was de groep al vol, 2e keer was er geen groep en andere organisaties gaven niet thuis. Dus deze keer moest het maar gebeuren! Na heerlijk te hebben gegeten, aanvankelijk alleen maar er zijn altijd leuke mensen die je zomaar aan tafel vragen en heb ik dus met hun gegeten.. ben ik vroeg naar bed gegaan om maandag 11-10-10 eindelijk de death road te gaan berijden waar ik veel zin in had!

Maandag: 8 uur opgehaald, bussie vol en op naar de berg om de Dooie Weg te gaan rijden! Rijden, Rijden, Rijden en stoppen.... Que Pasa?¿? Wat is er?¿? Kut, Stakingen!! Die kut bolli´s zijn boos omdat de regering een een bepaald limiet aan de Coca productie wil leggen, om de Cocaine productie te bestrijden. En wat doen Bolli´s als ze boos zijn, de weg blokkeren!! En laat dat nou net de weg zijn die mij die wij nodig hebben.. De Dooie Weg werd dus een Doodlopende weg en ik kon WEER niet mijn death road doen! KAFFERS! Dus maar weer terug naar La Paz waar ik een mail van moeders kreeg over Nel... wat een kut dag! Nadat ik zondag Es lang had gesproken, het ff niet mee zat en het slechte nieuws hoorde had ik ff geen zin meer om in Zuid-Amerika te zijn.. Toen ben ik maar wat marktjes afgestruind om spotgoedkope spullen te kopen en was dat al een stuk minder! S´middags een Broodje Lauwe Kroket en een het lekkerste broodje bal (serieus, nog lekkerder dan die van Van Nispen) gegeten en s´avonds had ik de nachtbus naar Cochabamba.. dus genoeg om men gedachten te verzetten.

Dinsdag de 12e heb ik de hele dag genoten dat het de 12e was.. dus ik heb heel weinig gedaan! Uitgeslapen omdat ik geen oog dicht had gedaan in de nachtbus en smiddags een beetje rondgestruind in het mooie stadje Cochabamba. Het weer is heerlijk daar, de parkjes zijn mooi en de vrouwen beginnen, na Ecuador en Peru, er weer wat meer uit te zien zoals je dat van een Zuid-Amerikaanse vrouw mag verwachten. Dus ik heb lekker op in een parkje gezeten, wat gelezen over Cochabamba en uitgezocht wat ik nog meer kan doen in die omgeving.. Later ben ik naar het Jezus beeld gegaan waar Cochabamba bekend om is. Deze is de grootste van zijn soort in de wereld. Hij is 44 cm hoger dan degene die in Rio de Janeiro staat en staat 33 meter hoog, 1 cm voor elk jaar dat jezus leefde.

Woensdag heb ik sochtends de tourist uitgehangen door in zon City touristen bus te gaan zitten en men camera voor men bakkes te houden. Nu vond ik Cochabamba nog mooier want niet alleen in het centrum waren mooie parkjes en groen te vinden, overal in de stad.. in bepaalde wijken gingen de parkjes ook tezamen met de eerste lijmsnuivers die ik in Zuid-Amerika gezien heb. Andere snuivers heb al genoeg gezien maar dat waren vooral touristen. Smiddags heb ik een tour geboekt naar een natuurpark, eigenlijk 1100 bolivianos, maar deze zakenman wist er mooi 900 van te maken.. (dat is maar 20 euro maargoed.. toch trots op mezelf)

Donderdag was het natuurpark-torotoro-dag dus. Hier zijn veel interessante dingen te zien. Je kan daar onder andere Cavingen.. dat is door grotten klauteren, rennen en glijden. Dit had ik in Colombia al een keer gedaan dus daar had ik erg veel zin in! Helaas was ik met een dikke onsportieve rare italiaanse vrouw die geen engels sprak.. dus het rennen werd al geskipt en dat werd meer uitrusten.. Maar toch, erg leuk om door een grot te tijgeren waar de italiaanse vrouw maar net door heen kon. De druipers in de grotten zijn groot en zijn het resultaat van duzenden jaren druipen. Ik zou der slecht tegen kunnen, zo lang een druipert hebben!
Op de weg naar de Cave toe zagen we een aantal dingen waar we eigenlijk voor gekomen zijn: Voetafdrukken van Dinosaurussen! Super vet om in voetafdrukken te staan van beesten die 280 miljoen jaar geleden leefden!! Die beesten moeten wel gigantisch geweest zijn... Helaas kon ik de gids niet verstaan, hij sprak geen engels.. Ik kan spaans redelijk volgen, als het niet te snel gaat en als het niet te ingewikkeld is.. dus over vrouwen en kinderen kan ik ouwehoeren, over reizen en over voetbal lukt ook nog wel... maar over dinosaurussen, over planten en over de ijstijd kan ik het niet meer volgen.. Maar ik begreep nog wel dat de voetafdrukken bewaard zijn gebleven omdat miljoenen jaren geleden daar een groot meer was, waardoor de voetafdrukken in modder zijn gezet en die versteend zijn. De voetafdrukken moeten opgegraven worden onder verschillende soorten lagen gesteente en lava lagen. Ze zijn nog druk bezig en vinden er steeds meer.. super vet! Helaas was de italiaanse een of andere archeoloog dus ik moest bij elk afdrukje een kwartier wachten totdag ze foto´s had gemaakt met haar carmera, haar telefoon en het gefilmd had. En ik zat maar te wachten en haar in men gedachten uit te schelden.. op een gegeven moment begon ze op de vrouw van New Kids On The Block te lijken die godverdommene egt unne grottunnne kut heb! Wat een knoepert! SOOO HEEE, daar kenne zeker wel een paar halve liets in kwijt!

De volgende dag weer een ToroToro dag, dus weer op zoek naar grote voetafdrukken. En naar een van de mooiste Canyons toe die ik ooit gezien heb.. (niet dat ik er veel heb gezien maargoed.. ik voelde me net een cowboy die op elk moment van 2 kanten aangevallen zou kunnen worden door indianen.. Helemaal naar beneden gelopen door de canyon heen naar een super mooie waterval dinges.. dinges omdat het niet echt 1 waterval was maar meerder kleine watervalletjes die door de groene begroeiing heen liepen.. Daar had zo een Playboy shoot plaatskunnen vinden zo mooi was het.. (Es goeie tip, daar mee kom je der wel) Helaas was alleen die italiaanse der met een paar halve liets.. dus ging ik zelf maar onder de waterval staan.. helaas was het water erg koud dus ben er niet helemaal onder geweest, maar wel een paar mooie kiekjes gemaakt.. Terug omhoog was ik dat trage gedoe van die italiaanse zo zat dat ik helemaal omhoog ben gerent! Gedome dat is zwaar, nu snap ik waarom profs altijd op hoogte trainen.. op 2800 meter is het niet zo makkelijk om duizend duizend treden te op te rennen! Maar met Zaterdag 1 in het achterhoofd ging het toch en stuk beter en de Intervalletjes gingen steeds sneller! Smiddags weer terug naar Cochabamba door de mooiste bergen die ik tot nu toe heb gezien... Heel veel mineralen blijkbaar want de bergen waren rood, oranje, groen, hoog, laag en half afgesneden. Geen probleem om 4 uur in een jeep te zitten dus!
S´avonds de nachtbus naar Santa Cruz gepakt en hier gister aangekomen..

Santa Cruz is een mooie stad, het ligt op maar 400 meter hoogte in het midden van Bolivia, dus het is super warm!! Gister was het een kleine 40/45 graden voor men gevoel dus heb alleen een beetje rond gelopen naar het vliegveld en daar een ticket voor morgen (maandag) gekocht om naar Sucre te gaan. In Santa Cruz wordt veel gestudeerd en dat is te merken ook aan de mensen die hier wonen. Mooie huizen, veel jonge mensen die er heel anders uit zien als in de rest van Bolivia, Peru en Ecuador. De inwoners willen ook liever als braziliaan gezien worden. Gister avond wilde ik eigenlijk gaan stappen maar heb de hele avond in de Irish pub gezeten.. lekker gegeten en een beetje mensen kijken die wel van plan waren te gaan stappen. Ik was bekaf door de nachtbus en het warme weer. Toen ik om 12 uur naar het hostel wilde lopen waren er nog zoveel mensen op het plein dat ik ook maar even op het mooie plein ben gaan zitten.. Iedereen zit gezellig te ouwehoeren, een boek te lezen of te rummycuppen op het plein.. super vet om hier te wonen en een beetje op dat plein te hangen!

Helaas woon ik hier niet, dus ging ik naar het hostel en vandaag is er op datzelfde plein een festival aan de gang... Ik denk dat ze vieren dat ze 200 jaar onafhankelijk zijn en tegelijkertijd demonstreren tegen de plannen om de vrijheid van meningsuiting in te palmen. Vanmiddag ga ik dus ff een pilsie doen daar en om 6 uur ga ik naar een voetbalwedstrijd. Ik ben benieuwd hoe het niveau is daar!

Morgen ga ik dus naar Sucre, de mooiste stad van Bolivia! Ik ben benieuwd want ik vond Cochabamba en Santa Cruz al erg mooi! Sucre is ook de stad waar Paul Wempe (of is het van Hooff? Ik weet het niet meer) woont. Dat is een ´oud´ Zilker die in 6 of 7 jaar geleden is gaan reizen van Canada tot aan het zuiden van Zuid-Amerika. Hij is gestrand in Sucre en woont daar nu met zijn Boliviaanse vrouw en 2 kinderen. Ik ben benieuwd hoe het hem vergaat en lijkt me leuk om een Zilker in Zuid-Amerika te ontmoeten!
Daarna wordt het tempo reizen want ik heb morgen nog maar 7,5 week te gaan en ik wil nog veel doen!! Dus overal de hoogtepunten van meepakken en snel weer door! Tot aan Buenas Aires, want daar schijnt het echt geweldig te zijn!!!
Ik heb er zin in!! Aftellen is begonnen!!

Houwdoei!!

Ps, Glenn.. ben je nog wakker?? Ik ga vanmiddag ff vragen om op te bank te zitten, zal ff de speler/trainer/coach/verzorger/vlagger/waterjongen uithangen! Daarna uiteraard DOUCHEE!!!! Euhhhhhhh euhhhhhhhh euhhhhhhh
Ps, Kelvin.. Ik denk dat ik geluk heb gehad dat er slang op me gescheten heb ipv kleine Jaapsmijntje! Heb je men kaartje gehad?
Ps, Yf.. Haha, Big Dave en verkracht worden? Dat is zoiets als Regillio Tuur die Chuck Norris wil verkrachten! Interessant om te zien maar ronduit onmogelijk!
Ps, Zuster.. ik ga het pa en moe nog wel ff zaggies inwrijven als ik thuis ben ja! En ze probeerden mij nog mee te krijgen voor een kleine 800 eurotjes! Nou mooi niet!!
Ps, Thijs.. super indrukwekkend inderdaad! ;) Dolfijntje vond het leuk om zen broers te zien maar leuker om Esmee te zien via skype! Blij dat jullie lol hebben gehad met de geiten.. dat is vast niet de laatste keer dat dat beurd!!
Ps, Will.. ik voel me lang niet als het feest van harry een paar jaar geleden maar dat gaan we snel wel een keer herhalen! Als jij een van die howler monkeys was had ik wel een helm mogen dragen, die grotte brokken (haha) van jou bezorgen me nog een hersenschudding!
Ps, Rich.. als je er 6 scoort mag je er maximaal 6 tegen krijgen, dan zou ik nog trots zijn.. maar bij de 7e is het flink balen jah! Daar gaan we zeker wat aan doen als ik terug ben!

  • 17 Oktober 2010 - 19:49

    Bianca:

    Jeetje Derek lekker kort verslag zeg.
    Ik heb het weer met veel plezier zitten lezen en ik wacht in spanning op het volgende.
    Nog onwijs veel plezier en ik hoef je niet te vertellen geniet ervan want dat doe je toch wel.
    Groeten Bianca

  • 18 Oktober 2010 - 08:05

    Nick:

    Tijger,

    Ik ben druk aan het leren voor tentamens man, maar heb het leren toch ff stilgelegd om je verslag te lezen. Geen spijt van;) Ik bewonder je talent voor truukfoto's man! Je wordt er steeds beter in:D Zaterdag kregen we de koploper op bezoek, ze hadden alle 4 hun wedstrijden nog gewonnen, waaronder met 4-1 van bavo 2. Maar VN zaterdag 1 uit, blijft een lastig te nemen horde. We wonnen overtuigend met 5-2!! Helaas konden we dit kunstje met zondag 1 niet nadoen. 0-2 verloren, dus het thuis-syndroom duurt nog ff voort.. Het doet me trouwens goed om te horen dat je zo met je conditie bezig bent, skip het intervallen trouwens maar, want we genoeg dolle honden die als een mongool naar voren rennen en vergeten terug te verdedigen, dus ik ben op zoek naar een controleur die niet uit de middencirkel komt:P
    Verder nog iets heeeel bruuts, ik heb een harley gekocht man! Kan hem over 10 dagen ophalen en dan keihard beuken! Ik stuur je wel ff een fototje via de mail.
    Maatje ik spreek je later.

  • 18 Oktober 2010 - 09:50

    AndyAndy:

    Doerak!

    Heb je net een mail gestuurd over de wedstrijd van ongeveer 4 A4'tjes, maar zie dat Nick dat wedstrijd al heeft samengevat in 2 regels..Zo kan het dus ook.

    Mooi verhaal weer en nog betere foto's:p Goede ondertitels ook.

    Enjoy your last 7.5 weeks.

    Liefde

  • 18 Oktober 2010 - 15:36

    Ad:

    jazeker the doors, knap van je (als je dat helemaal zelf wist). maar weet je het zeker van dat broodje bal, wat dacht je van die in de duinpan na een bescheiden aantal bintjes..
    tering wat gaat dat snel man, nog 7 weken te gaan, maak er het beste van en kies je plaatsen goed uit he!!

  • 18 Oktober 2010 - 15:54

    Moeke:

    Hoi Derek, UIk heb net je verhaal weer voorgelezen aan oma (opa laf alweer op bed) en ik moest zeggen dat er elke keer van geniet.

    Harry van der Burg, woont in de Regenvlietweg en is kamaraad van Paul Wempe, kwam net 10 euro's brengen. Die maak ik naar jou over en de bedoeling is dat je daar met Paul Wempe biertjes voor gaat kopen. Moet gaan lukken volgens mij.

    Veel plezier

  • 18 Oktober 2010 - 16:15

    Gerry&Piet Boxmeer:

    Hey Derek, sinds we thuis zijn lezen we je reisverslagen.Geweldig wat je allemaal ziet en meemaakt.Al heb je "nog maar"7,5 week, wij denken dat je je hele leven plezier van zal hebben. Groeten van Gerry en Piet het "WERKVOLK"uit boxmeer

  • 18 Oktober 2010 - 17:37

    Zusters:

    Broeder,
    Je moet je scheren joh!

  • 18 Oktober 2010 - 18:33

    Julia Warmerdam:

    Goh Derek wat een mooi leventje heb jij nu en wat een prachtige plaatjes heb je gemaakt. Wat is het daar prachtig zeg. Geniet er maar van. Als je Paul ziet doe hem de groeten van ons. Maak ook een paar foto's, als je wil, van zijn vrouw en kinderen. Groetjes Ruud en Julia

  • 18 Oktober 2010 - 19:17

    Rich Muiltje:

    Weer mooi,Derek!!
    Tot over 59 dagen,hiep hoi ;-)

  • 19 Oktober 2010 - 22:06

    Paul:

    Groetjes terug JUul. Hier alles best in Boliland. Doe ook Ruud de groeten en zeg 'm dat ook IK binnenkort ga stoppen met roken. Volgende keer in Nederland kom ik eten, ok? En een warme groet aan alle Zilkers (ja, ben ook een Zilker, op drift weliswaar). Ik ben een Zilker, en daar ben ik groos mee. Toch?

  • 20 Oktober 2010 - 09:18

    Glenn :

    Heee Derekie!!

    Mooi verslag weer! Hoe was het in Sucre? Draaide Benny zijn favoriete plaatje nog?

    Hier gaat alles goed! Afgelopen maandag me eerste skiles gehad en ik zit nu al serieus eraan te denken om te gaan oefenen voor de Olympische Spelen, maarja als ik dan weer zo vrijdags in Noordwijk met een geit op me vinger sta denk ik daar weer heel anders over!

    Veel plezier nog tijger!

  • 20 Oktober 2010 - 19:46

    William:

    Derek ik ben verliefd...regel ff het nummer van die lekker duwbak!pfff
    Wel leuk dat er in Bo bo BOLIVIA ook vrouwen zijn met een dikke kut. En die UVS is denk van die Duwbak...R E S T E P C T

  • 20 Oktober 2010 - 21:34

    Kierie:

    Derekkie!

    Wat laat je me toch elke keer genieten van je verhalen. Gelukkig ook lekker veel foto's :)

    Geez wordt zeker ontvoerd dit jaar. Zetten we hem lekker op die driewieler bij Piet en Lien. En als hij vervelend wordt, schoppen we hem het maisveld in.

    Heb je al geoefend voor de playbackshow?

    X! En een aai over je bol van Lars

  • 20 Oktober 2010 - 21:37

    Kierie:

    Ps. je begint alweer aardig op Aad te lijken

  • 21 Oktober 2010 - 18:20

    Ruben:

    Ik was het niet!!! Haha mooi man die foto's! Goeie onderschriften. Sorry dat het even duurde dat ik je verhaal gelezen hebt, druk en dingen!!

    Groeten!

  • 26 Oktober 2010 - 17:18

    Sjonny:

    mooie jongen!! weer super om je verhaaltjes te lezen!! ziet er allemaal echt gaaf uit!!
    zaterdag moeten ik tegen van nispen 1.. jammer dat je er nog niet bent... maar die zeven weekies gaan zo voorbij!! Lil doe rustig aan en heel veel sterkte nog!! dikke kus hoi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Derek

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 135411

Voorgaande reizen:

28 Juni 2010 - 15 December 2010

Surfen,Samba,Sun,South-America

Landen bezocht: